ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
Już jesień!
Dziecko:
- Bierze udział w świętowaniu z okazji Dnia Chłopaka
- Współdziała w proponowanych zabawach i konkursach
- Potrafi z pomocą kasztanów odtworzyć wysłuchany rytm
- Kontynuuje sekwencję obrazków ułożoną przez nauczyciela
- Wie, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wraz z nową porą roku
- Nazywa kolory jesiennych liści
- Uczestniczy w koncercie Filharmonii Pomysłów, wie jak należy się zachowywać podczas koncertu
- Tworzy pracę plastyczną z wykorzystaniem jesiennych darów
- Słucha wybranych utworów literackich
- Bierze aktywny udział w zajęciach muzyczno – rytmicznych
- Powtarza słowa piosenki, wykonuje jej ruchową interpretację
- Stara się poprawnie wykonać ćwiczenia gimnastyczne
- Powtarza nazwy kolorów w języku angielskim
- Tworzy zbiory, przelicza ich elementy, określa więcej – mniej
O zdrowie dbam – owoce i warzywa znam!
Dziecko:
- Rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa prawdziwe oraz na obrazku
- Dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów (podział na sylaby)
- Rozumie potrzebę spożywania warzyw i owoców
- Wie, że owoce i warzywa zawierają witaminy
- Rozwija sprawność manualną krojąc owoce – współdziała w wykonaniu sałatki
- Poznaje nowe smaki; stosuje określenia: słodki, kwaśny, miękki, twardy
- Rozwija zmysły rozpoznając owoce i warzywa tylko na podstawie smaku lub dotyku
- Wykona prace plastyczną, stara się by wykonać ją estetycznie
- Słucha z uwagą piosenki, rozumie jej treść, odtwarza ją ruchowo
- Współdziała w proponowanych zabawach muzyczno – ruchowych
- Tworzy zbiory, przelicza elementy, określa w którym jest najmniej, najwięcej, tyle samo
- Kontynuuje rytm owocowo-warzywny (spostrzeganie wzrokowe); stosuje liczebniki porządkowe
- Układa historyjkę obrazkową dotyczącą wzrostu rośliny (drzewo owocowe)
Moje ciało, moje zmysły.
Dziecko:
- Prezentuje umiejętności wokalne, taneczne i recytatorskie podczas występów z okazji Dnia Edukacji Narodowej
- Wie, jak należy zachować się podczas uroczystości i występów innych dzieci
- Wskazuje i nazywa części ciała; powtarza ich nazwy w języku angielskim
- Dba o sprawność całego ciała wykonując poprawnie prezentowane ćwiczenia gimnastyczne
- Potrafi wymienić zmysły człowieka, wie do czego są potrzebne
- Wie, jak należy dbać o higienę osobistą
- Nazywa przedmioty służące do dbania o higienę osobistą
- Zna etapy mycia rąk, wie czym są bakterie oraz dlaczego są groźne
- Poprawnie wykona ćwiczenia narządów mowy oraz artykulacyjne podczas zabaw logopedycznych
- Potrafi nadmuchać bańki mydlane za pomocą słomki
- Wykona pracę plastyczną – prawidłowo korzysta z nożyczek
Czworonożni przyjaciele
Dziecko:
- Współdziała w zabawach ruchowo-naśladowczych
- Wykonuje ćwiczenia logopedyczne – naśladuje zwierzątka
- Wie, że o zwierzęta trzeba dbać i je szanować
- Potrafi określić, co jest potrzebne zwierzętom domowym, by były zdrowe i szczęśliwe
- Nazywa zwierzęta prezentowane na obrazkach
- Potrafi złożyć z części w całość obrazki ze zwierzętami
- Segreguje obrazki wg określonej cechy np. wielkości
- Nazywa i dzieli na sylaby akcesoria dla domowych zwierząt (np. smycz, szczotka, miska, legowisko)
- Wie, czym zajmuje się weterynarz
- Słucha z uwagą utworów literackich związanych z tematem; udziela odpowiedzi na pytanie związane z wysłuchaną treścią
- Rozwija sprawność manualną – lepi zwierzątka z plasteliny lub wykleja sylwetę zwierzątka
Mój dom
Dziecko:
- Wie, gdzie mieszka
- Zna nazwy poszczególnych pomieszczeń domowych
- Potrafi przyporządkować przedmiot z obrazka do właściwego pomieszczenia w domu
- Potrafi policzyć piętra w bloku stosując liczebniki porządkowe
- Dostrzega różnice pomiędzy poszczególnymi budynkami mieszkalnymi
- Wie, że z urządzeń elektrycznych w domu można korzystać pod nadzorem dorosłych
- Wie, że o porządek w domu i przedszkolu należy wspólnie dbać
- Wypełnia przydzielone zadanie: odkurza półeczki, wyciera stoły ściereczką, zamiata zmiotką, podlewa kwiaty
- Wykleja obrazek domu z przygotowanych elementów