ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
Witajcie w przedszkolu
(2 tygodnie)
Dzieci:
- poznają salę, kąciki tematyczne oraz zabawki,
- potrafią przedstawić się grupie,
- adaptują się do nowych warunków, nowej sali,
- zapoznają się z rytmem dnia w przedszkolu,
- potrafią uważnie słuchać czytanego tekstu,
- integrują się podczas wspólnej zabawy ruchowej (zabawy sportowe),
- rozpoznają i nazywają figury geometryczne,
- śpiewają piosenki z repertuaru dziecięcego,
- kolorują wg podanego wzoru,
- przeliczają w dostępnym zakresie,
- tworzą kodeks grupowy,
- przekonują się o konieczności dbania o higienę i porządek poprzez systematyczne rozmowy, pokazy i własny przykład,
- wiedzą jak prawidłowo zachować się w różnych sytuacjach w przedszkolu,
- znają zwroty grzecznościowe i używają ich – przykład nauczyciela,
- malują farbami większe płaszczyzny,
- piszą szlaczki i litery,
- utrwalają nazwy dni tygodnia, pór roku i miesięcy,
- potrafią bezpiecznie uczestniczyć w zabawach gimnastycznych w sali i w ogrodzie,
- rozwiązują zagadki słowno – obrazkowe.
Tydzień przedszkolaka
- projekt z okazji Dnia Przedszkolaka realizowany wg odrębnego scenariusza
Wspomnienia z wakacji
Dzieci:
- doskonalą motorykę dłoni – praca plastyczna z wykorzystaniem masy solnej, domowej ciastoliny,
- doskonalą orientację przestrzenną,
- pokazują kolegom i koleżankom pamiątki z wakacji,
- utrwalają nazwy kolorów; tworzą kolory,
- wyróżnią głoski w nagłosie i wygłosie,
- przeliczają elementy zbiorów, stosują określenia: najmniej, najwięcej, tyle samo,
- potrafią dokonać analizy i syntezy wyrazów (podział na sylaby i głoski),
- rozwijają sensorykę dłoni – zabawy w kąciku sensorycznym (w sali),
- potrafią złożyć obrazek pocięty na 5 części (zadanie dostosowane możliwości dzieci),
- doskonalą koordynację ruchową podczas wykonywania układu tanecznego (zabawy ruchowo – muzyczne)
- potrafią rozpoznać dźwięki z otoczenia,
- dyskutują na temat przeczytanego opowiadania, dzielą się wrażeniami na temat własnych wakacji.