ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

 

 

Jesienna „plucha” i „szaruga”

Dzieci:

- poznają środowisko przyrodnicze przez obserwację i doświadczenia,

- nazywają zjawiska atmosferyczne występujące jesienią i nie tylko,

- poznają literę „i”: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- poznają obraz graficzny litery I, i,

- wyjaśniają nieznane pojęcia tj. plucha, szaruga, szadź,

- wykonują doświadczenia wyjaśniające niektóre zjawiska atmosferyczne,

- naśladują przy pomocy instrumentów muzycznych zjawiska atmosferyczne,

- rozwijają motorykę małą i dużą wykonując pracę plastyczną,

- obserwują zmiany zachodzące w przyrodzie podczas spacerów,

- potrafią dmuchać z różnym natężeniem – ćwiczenia oddechowe,

- potrafią odróżnić dźwięki z otoczenia,

- uczestniczą w wycieczce z okazji Mikołajek do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie,

- przeliczają krople deszczu i tworzą z nich zbiory ze względu na daną cechę.

 

Przygotowania do świąt                   

Dzieci:

- wiedzą, w jaki sposób ludzie przygotowują się do świąt Bożego Narodzenia,

- poznają piosenkę o tematyce świątecznej,

- biorą udział we wspólnych porządkach w sali,

- dekorują świąteczne drzewko,

- doskonalą motorykę dłoni, podczas wykonywania prac plastycznych,

- tworzą zbiory i przeliczają elementy w zbiorach,

- dokonują prób wyklaskiwania sylabizując i głoskując nazwy przedmiotów poprzez powtarzanie po n-lu,

- uczestniczą w zabawach na powietrzu,

- kształtują pozytywne postawy,

- kształtują umiejętności współdziałania w grupie,

- śpiewają piosenki i recytują wiersze,

- uczestniczą w Wigilii przedszkolnej,

- opisują wygląd Świętego Mikołaja zwracając uwagę na jego strój,

- naśladują ruchem jazdę Świętego Mikołaja określonym pojazdem,

- wykonują ćwiczenia motoryki małej np. zgniatając gazetę w kulę,

- wiedzą, jak wygląda choinka,

- sprawnie wiążą koło w zabawie ze śpiewem,

- aktywnie słuchają utworów literackich,

- dostrzegają dekoracje świąteczne w najbliższym otoczeniu,

- poznaje tekst i melodię piosenki pt.: „Aniołki”,

- układają życzenia świąteczne,

- poznają literę „u”: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- poznają obraz graficzny litery U, u,

- poznają cyfrę „4” oraz jej obraz graficzny,

- kształtują świadomość własnego ciała,

- znają tradycje świąteczne bożonarodzeniowe,

- komunikują się na poziomie niewerbalnym,

- dokonują prób wyklaskiwania sylabizując prostych nazw przedmiotów poprzez powtarzanie po n-lu,

- uczestniczą w zabawach na powietrzu,

- uzupełniają kartę pracy,

- estetycznie wykonują prace plastyczne,

- potrafią odszukać i nazwać przedmioty w kolorze zielonym,

- uczą się słów i melodii pastorałki.