ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC:
- DUŻO WIEM I POTRAFIĘ (02-06.06)
- zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci,
- doskonalenie umiejętności współpracy,
- udział w przygotowaniach do festynu rodzinnego
- odczuwanie przynależności do grupy, integracja grupy
- wdrażanie do zgodnej współpracy
- rozwijanie umiejętności językowych; kształcenie percepcji słuchowej;
- kształcenie zainteresowania czytaniem;
- rozwijanie spostrzegawczości; wzbudzenie ciekawości świata,
- rozwijanie umiejętności plastycznych, przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- identyfikowanie poznanych liter,
- doskonalenie umiejętności przeliczania;
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
- doskonalenie sprawności manualnej;
- rozwijanie kreatywności;
- rozwijanie sprawności fizycznej
- Udział w Spartakiadzie i Turnieju Piłki Nożnej - rozwijanie zainteresowania sportem i aktywnością fizyczą, rozbudzanie postaw prozdrowotnych
- nawiązywanie relacji rówieśniczych w zabawie
- kształtowanie umiejętności odczytywania prostych zdań pod obrazkiem;
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
- rozwijanie myślenia matematycznego
- rozwijanie umiejętności wielozmysłowego poznawania otaczającego świata
- prezentowanie swoich umiejętności na tle grupy
- rozwijanie pamięci wzrokowej;
- rozwijanie umiejętności układania i rozwiązywania prostych zadań matematycznych
- DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE (9-20.06)
- Udział w wycieczce przedszkolnej do Deli Parku - okazywanie radości ze wspólnej zabawy
- Rozbudzanie ciekawości poznawczych, integracja grupy
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
- rozwijanie umiejętności językowych;
- prezentowanie swoich umiejętności na tle grupy
- ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem literackim
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
- Wcielanie się w różne role, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
- doskonalenie umiejętności odczytywania prostych zdań pod obrazkiem;
- kształtowanie orientacji z wykorzystaniem figur płaskich;
- doskonalenie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności językowych;
- rozwijanie logicznego myślenia; doskonalenie sprawności grafomotorycznej;
- doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo;
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych;
- doskonalenie umiejętności prezentowania zdolności aktorskich przed publicznością;
- Rozwój pewności siebie, przełamywanie strachu przed wystąpieniami przed publicznością
- Wyrażanie emocji i przeżywanie ich na scenie
- Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez gest, mimikę itp.
- Kształtowanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu w trakcie zabaw z piosenką;
- Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
- doskonalenie umiejętności organizacji i pracy w grupie
- Kształtowanie umiejętności interpersolanych, relacji międzyludzkich
- Rozwijanie umiejętności pamięciowych, zapamiętywanie scenariusza, dialogów, tekstów utworów muzycznych, kolejności występowania,
- TYDZIEŃ BEZ ZABAWEK (23-30.06)
- Rozbudzanie kreatywności i wyobraźni
- Udział w zabawach bez instrukcji, w oparciu o własne pomysły
- Stwarzanie przestrzeni do tworzenia własnych światów i scenariuszy zabaw
- Tworzenie zabawek z materiałów recyklingowych
- Rozwijanie zdolności do samodzielnego myślenia
- Kształtowanie umiejętności planowania
- Zabawy sensoryczne rozbudzające zmysły dzieci
- Doskonalenie komunikacji z rówieśnikami, rozwijanie współdziałania
- Uwrażliwianie dzieci na temat recyklingu i dbałości o środowisko
- Zwiększanie samoświadomości poprzez ocenę własnych działań i efektów
- Rozwijanie umiejętności manualnych
- kształcenie percepcji słuchowej;
- kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów podstawowych i pochodnych;
- ształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według trzech cech
- budzenie ciekawości poznawczej dziecka w trakcie zabawy z mieszaniem farb
- wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- poszerzanie doznań sensorycznych; rozwijanie sprawności grafomotorycznej i manualnej
- ształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką