ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
Jesienna „plucha” i „szaruga”
Dzieci:
- poznają środowisko przyrodnicze przez obserwację i doświadczenia,
- nazywają zjawiska atmosferyczne występujące jesienią i nie tylko,
- poznają literę „i”: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- poznają obraz graficzny litery I, i,
- wyjaśniają nieznane pojęcia tj. plucha, szaruga, szadź,
- wykonują doświadczenia wyjaśniające niektóre zjawiska atmosferyczne,
- naśladują przy pomocy instrumentów muzycznych zjawiska atmosferyczne,
- rozwijają motorykę małą i dużą wykonując pracę plastyczną,
- obserwują zmiany zachodzące w przyrodzie podczas spacerów,
- potrafią dmuchać z różnym natężeniem – ćwiczenia oddechowe,
- potrafią odróżnić dźwięki z otoczenia,
- uczestniczą w wycieczce z okazji Mikołajek do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie,
- przeliczają krople deszczu i tworzą z nich zbiory ze względu na daną cechę.
Przygotowania do świąt
Dzieci:
- wiedzą, w jaki sposób ludzie przygotowują się do świąt Bożego Narodzenia,
- poznają piosenkę o tematyce świątecznej,
- biorą udział we wspólnych porządkach w sali,
- dekorują świąteczne drzewko,
- doskonalą motorykę dłoni, podczas wykonywania prac plastycznych,
- tworzą zbiory i przeliczają elementy w zbiorach,
- dokonują prób wyklaskiwania sylabizując i głoskując nazwy przedmiotów poprzez powtarzanie po n-lu,
- uczestniczą w zabawach na powietrzu,
- kształtują pozytywne postawy,
- kształtują umiejętności współdziałania w grupie,
- śpiewają piosenki i recytują wiersze,
- uczestniczą w Wigilii przedszkolnej,
- opisują wygląd Świętego Mikołaja zwracając uwagę na jego strój,
- naśladują ruchem jazdę Świętego Mikołaja określonym pojazdem,
- wykonują ćwiczenia motoryki małej np. zgniatając gazetę w kulę,
- wiedzą, jak wygląda choinka,
- sprawnie wiążą koło w zabawie ze śpiewem,
- aktywnie słuchają utworów literackich,
- dostrzegają dekoracje świąteczne w najbliższym otoczeniu,
- poznaje tekst i melodię piosenki pt.: „Aniołki”,
- układają życzenia świąteczne,
- poznają literę „u”: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- poznają obraz graficzny litery U, u,
- poznają cyfrę „4” oraz jej obraz graficzny,
- kształtują świadomość własnego ciała,
- znają tradycje świąteczne bożonarodzeniowe,
- komunikują się na poziomie niewerbalnym,
- dokonują prób wyklaskiwania sylabizując prostych nazw przedmiotów poprzez powtarzanie po n-lu,
- uczestniczą w zabawach na powietrzu,
- uzupełniają kartę pracy,
- estetycznie wykonują prace plastyczne,
- potrafią odszukać i nazwać przedmioty w kolorze zielonym,
- uczą się słów i melodii pastorałki.