ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY:

 

 

Bale, bale w karnawale!

3.02 - 7.02

 

Dziecko:

- wie, co oznacza słowo karnawał,

- bierze udział w Balu Karnawałowym,

- współdziała w przystrajaniu sali,

- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych dbając o sprawność całego ciała ze szczególnym uwzględnieniem pracy stóp,

- współdziała w zabawach grupowych,

- naśladuje i wykonuje ruchową interpretację do piosenki m.in. „Boogie – woogie”, rozróżnia lewą i prawą rękę i nogę,

- rozwija ekspresję plastyczną przy wykonaniu maski karnawałowej,

- poznaje tańce charakterystyczne dla danego kraju, ogląda filmy prezentujące wybrane tańce,

- wie, co znaczy określenie „tłusty czwartek” i że jest związane z kończącym się karnawałem,

- uczestniczy w baliku wśród kolegów i koleżanek z grupy – potrafi bawić się przy muzyce; uczestniczy w przygotowanych zabawach i konkursach,

- potrafi liczyć w zakresie 5 i więcej – aktywnie uczestniczy w zabawach z elementami dodawania i odejmowania,

- zachowuje bezpieczeństwo i przestrzega zasad podczas balu.

 

Moi dziadkowie

10.02 - 14.02

 

Dziecko:

- z uwagą słucha wiersza „Moi dziadkowie",

- wie, kim jest dziadek i babcia ,

- swobodnie wypowiada się o tym co lubi najbardziej robić z dziadkami,

- rozwija słownictwo związane z określaniem emocji,

- nabiera szacunek dla osób starszych,

- powtarza słowa piosenek i wierszyków ,

- naśladuje ruchem określone czynności,

- wykonuje upominek dla babci i dziadka,

- rozwija sprawność manualną,

- zachowuje się w kulturalny sposób podczas występów dla dziadka i babci,

- wykonuje poprawnie prace plastyczną zgodnie z poleceniem nauczyciela,

- doskonali umiejętność podziału wyrazów na sylaby,

- czerpie radość ze wspólnie spędzonego czasu podczas Dnia Babci i Dziadka,

- wykonuje karty pracy starannie i zgodnie z poleceniem.

 

BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY

17.02 – 21.02

 

Dziecko:

- tworzy kącik tematyczny w sali przynosząc ulubioną książkę,

- odgaduje zagadki różnego typu związane z bajkami,

- słucha z uwagą wybranych baśni, bajek i legend,

- udziela odpowiedzi na pytania związane z ich treścią; rozumie, że magiczny świat baśni to nie rzeczywistość,

- rozumie, że legendy mogą zawierać ziarnko prawdy,

- poznaje procesy powstawania książki, potrafi określić ich kolejność, nazwać zawody związane z procesem powstawania książki,

- współtworzy własną bajkę – uczestniczy w wymyśleniu jej treści, tworzeniu ilustracji oraz jest chętne do podzielenia się efektem z innymi dziećmi i rodzicami,

- wie, jaką rolę mogą pełnić baśnie, bajki i legendy – wie, że mogą uczyć; przenosić w inny świat, rozwijać wyobraźnię oraz być sposobem na spędzanie wolnego czasu,

- wie, co to morał – potrafi go określić w wybranej literaturze,

- układa historyjkę obrazkową zgodnie z chronologią i opowiada ją,

- rozróżnia dobro od zła i potrafi wskazać dobrego bohatera i złego.

 

 

Poznań – moje miasto.

24.02 – 28.02

 

Dziecko:

- potrafi nazwać miasto, w którym mieszka; odróżnia pojęcia państwo – miasto,

- potrafi podać swój adres zamieszkania pamiętając, komu można udzielać takiej informacji,

- słucha z uwagą literatury przybliżającej znajomość Poznania – wierszyków i legend (np. o koziołkach na ratuszu, rogalach świętomarcińskich),

- słucha piosenki „To nie jest bajeczka” – stara się zapamiętać tekst i oraz próbuje śpiewać z podkładem muzycznym,

- współtworzy w sali kącik tematyczny – przynosi pocztówki, książki, pamiątki związane z naszym miastem,

- rozróżnia zabudowy: kamienice, bloki, domy jednorodzinne,

- wie, jak wygląda herb Poznania; potrafi go ułożyć z przygotowanych elementów,

- poznaje ciekawe miejsca i zabytki Poznania,

- wykona pracę plastyczną związaną z tematem tygodnia – rozwija motorykę małą dłoni,

- wykona ćwiczenia grafomotoryczne wypełniając kartę pracy,

- wskazuje położenie Poznania na mapie Polski,

- potrafi tworzyć zbiory, przeliczać ich elementy oraz szeregować zbiory,

- podaje różnice między miastem a wioską.