ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY:
Bale, bale w karnawale!
3.02 - 7.02
Dziecko:
- wie, co oznacza słowo karnawał,
- bierze udział w Balu Karnawałowym,
- współdziała w przystrajaniu sali,
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych dbając o sprawność całego ciała ze szczególnym uwzględnieniem pracy stóp,
- współdziała w zabawach grupowych,
- naśladuje i wykonuje ruchową interpretację do piosenki m.in. „Boogie – woogie”, rozróżnia lewą i prawą rękę i nogę,
- rozwija ekspresję plastyczną przy wykonaniu maski karnawałowej,
- poznaje tańce charakterystyczne dla danego kraju, ogląda filmy prezentujące wybrane tańce,
- wie, co znaczy określenie „tłusty czwartek” i że jest związane z kończącym się karnawałem,
- uczestniczy w baliku wśród kolegów i koleżanek z grupy – potrafi bawić się przy muzyce; uczestniczy w przygotowanych zabawach i konkursach,
- potrafi liczyć w zakresie 5 i więcej – aktywnie uczestniczy w zabawach z elementami dodawania i odejmowania,
- zachowuje bezpieczeństwo i przestrzega zasad podczas balu.
Moi dziadkowie
10.02 - 14.02
Dziecko:
- z uwagą słucha wiersza „Moi dziadkowie",
- wie, kim jest dziadek i babcia ,
- swobodnie wypowiada się o tym co lubi najbardziej robić z dziadkami,
- rozwija słownictwo związane z określaniem emocji,
- nabiera szacunek dla osób starszych,
- powtarza słowa piosenek i wierszyków ,
- naśladuje ruchem określone czynności,
- wykonuje upominek dla babci i dziadka,
- rozwija sprawność manualną,
- zachowuje się w kulturalny sposób podczas występów dla dziadka i babci,
- wykonuje poprawnie prace plastyczną zgodnie z poleceniem nauczyciela,
- doskonali umiejętność podziału wyrazów na sylaby,
- czerpie radość ze wspólnie spędzonego czasu podczas Dnia Babci i Dziadka,
- wykonuje karty pracy starannie i zgodnie z poleceniem.
BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY
17.02 – 21.02
Dziecko:
- tworzy kącik tematyczny w sali przynosząc ulubioną książkę,
- odgaduje zagadki różnego typu związane z bajkami,
- słucha z uwagą wybranych baśni, bajek i legend,
- udziela odpowiedzi na pytania związane z ich treścią; rozumie, że magiczny świat baśni to nie rzeczywistość,
- rozumie, że legendy mogą zawierać ziarnko prawdy,
- poznaje procesy powstawania książki, potrafi określić ich kolejność, nazwać zawody związane z procesem powstawania książki,
- współtworzy własną bajkę – uczestniczy w wymyśleniu jej treści, tworzeniu ilustracji oraz jest chętne do podzielenia się efektem z innymi dziećmi i rodzicami,
- wie, jaką rolę mogą pełnić baśnie, bajki i legendy – wie, że mogą uczyć; przenosić w inny świat, rozwijać wyobraźnię oraz być sposobem na spędzanie wolnego czasu,
- wie, co to morał – potrafi go określić w wybranej literaturze,
- układa historyjkę obrazkową zgodnie z chronologią i opowiada ją,
- rozróżnia dobro od zła i potrafi wskazać dobrego bohatera i złego.
Poznań – moje miasto.
24.02 – 28.02
Dziecko:
- potrafi nazwać miasto, w którym mieszka; odróżnia pojęcia państwo – miasto,
- potrafi podać swój adres zamieszkania pamiętając, komu można udzielać takiej informacji,
- słucha z uwagą literatury przybliżającej znajomość Poznania – wierszyków i legend (np. o koziołkach na ratuszu, rogalach świętomarcińskich),
- słucha piosenki „To nie jest bajeczka” – stara się zapamiętać tekst i oraz próbuje śpiewać z podkładem muzycznym,
- współtworzy w sali kącik tematyczny – przynosi pocztówki, książki, pamiątki związane z naszym miastem,
- rozróżnia zabudowy: kamienice, bloki, domy jednorodzinne,
- wie, jak wygląda herb Poznania; potrafi go ułożyć z przygotowanych elementów,
- poznaje ciekawe miejsca i zabytki Poznania,
- wykona pracę plastyczną związaną z tematem tygodnia – rozwija motorykę małą dłoni,
- wykona ćwiczenia grafomotoryczne wypełniając kartę pracy,
- wskazuje położenie Poznania na mapie Polski,
- potrafi tworzyć zbiory, przeliczać ich elementy oraz szeregować zbiory,
- podaje różnice między miastem a wioską.