ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
- WITAMY W PRZEDSZKOLU
- posługiwanie się imionami kolegów;
- kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – odszukiwanie swojego imienia;
- rozwijanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg;
- dzielenie się swoimi wrażeniami i przeżyciami z wakacji
- aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą
- zapoznanie z piosenką przewodnią; rozwijanie orientacji w przestrzeni
- kształtowanie umiejętności współpracy w zabawie;
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
- przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
- posługiwanie się pojęciami oznaczającymi nastrój i emocje;
- redagowania kodeksu grupy;
- kształtowanie umiejętności dokonywania oceny sytuacji i zachowania;
- podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości – odgrywanie scenek w zabawach parateatralnych;
- kształtowanie umiejętności współpracy w zabawach
- kształtowanie percepcji słuchowej – wyróżnianie i przeliczanie wyrazów w zdaniu;
- MOJA MIEJSCOWOŚĆ
- rozwijanie czynnego słownika dziecka o pojęcia związane z domem;
- kształtowanie myślenia logicznego – nazywanie różnic i podobieństw pomiędzy dwoma elementami;
- przygotowanie dzieci do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości;
- rozwijanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg;
- kształtowanie umiejętności współpracy w zabawie
- kształcenie myślenia logicznego – rozpoznawanie i nazywanie elementów krajobrazu miejskiego;
- rozwijanie ekspresji twórczej;
- kształtowanie umiejętności pracy w małych zespołach – wspólne ustalanie wyglądu końcowego efektu pracy
- rozwijanie umiejętności językowych – odpowiadanie na pytania; rozpoznawanie i nazywanie elementów charakterystycznych dla krajobrazu wsi;
- rozwijanie spostrzegawczości – uzupełnianie brakujących elementów w rysunku;
- kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejsce
- rozwijanie słownika dzieci – dostrzeganie i rozpoznawanie znaków drogowych;
- rozwijanie myślenia logicznego – wyjaśnianie zasad przechodzenia przez jezdnię;
- rozwijanie percepcji wzrokowej – dopasowywanie kształtu znaków do figur geometrycznych;
- stosowanie się do umów i reguł w zabawach
- rozpoznawanie i nazywanie elementów na podstawie definicji – rozwiązywanie zagadek;
- kształtowanie percepcji słuchowej – odgłosy pojazdów uprzywilejowanych;
- wyróżnianie i przeliczanie sylab w wyrazach;
- WEWNĄTRZ PRZEDSZKOLNY PROJEKT „MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA”
- ZAŁĄCZNIK
- JA, TY I ŚRODOWISKO
- rozwijanie myślenia logicznego – dostrzeganie i określanie różnic w wyglądzie pomiędzy różnymi osobami;
- rozwijanie zainteresowania czytaniem; czytanie globalne;
- kształtowanie celności i zręczności podczas zabaw z piłką;
- stosowanie się do umów i reguł w zabawach
- przygotowanie dzieci do rozpoznawania i nazywania zmysłów; rozwijanie doznań sensorycznych;
- rozwijanie ciekawości poznawczej;
- kształtowanie myślenia logicznego – określanie przeznaczenia przedmiotów;
- kształcenie umiejętności właściwego i dokładnego mycia rąk;
- nabywanie przeświadczenia o konieczności dbania o higienę własną i otoczenia
- rozwijanie słownika dziecka – rozpoznawanie i nazywanie pracowników służb: policjant, strażak, ratownik medyczny;
- kształtowanie koordynacji ruchowo-wzrokowej podczas wycinania, składania, naklejania, rysowania po śladzie;
- wdrażanie do szybkiego reagowania i wykonywania poleceń N.
- rozwijanie umiejętności językowych – poprawne wypowiadanie się pod względem logicznym i gramatycznym;
- wdrażanie do porządku i dbałości o estetykę najbliższego otoczenia