ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

 

  

  1. WITAMY W PRZEDSZKOLU
  • posługiwanie się imionami kolegów;
  • kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – odszukiwanie swojego imienia;
  • rozwijanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg;
  • dzielenie się swoimi wrażeniami i przeżyciami z wakacji
  • aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą
  • zapoznanie z piosenką przewodnią; rozwijanie orientacji w przestrzeni
  • kształtowanie umiejętności współpracy w zabawie;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
  • posługiwanie się pojęciami oznaczającymi nastrój i emocje;
  • redagowania kodeksu grupy;
  • kształtowanie umiejętności dokonywania oceny sytuacji i zachowania;
  • podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości – odgrywanie scenek w zabawach parateatralnych;
  • kształtowanie umiejętności współpracy w zabawach
  • kształtowanie percepcji słuchowej – wyróżnianie i przeliczanie wyrazów w zdaniu;

 

  1. MOJA MIEJSCOWOŚĆ
  • rozwijanie czynnego słownika dziecka o pojęcia związane z domem;
  • kształtowanie myślenia logicznego – nazywanie różnic i podobieństw pomiędzy dwoma elementami;
  • przygotowanie dzieci do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości;
  • rozwijanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg;
  • kształtowanie umiejętności współpracy w zabawie
  • kształcenie myślenia logicznego – rozpoznawanie i nazywanie elementów krajobrazu miejskiego;
  • rozwijanie ekspresji twórczej;
  • kształtowanie umiejętności pracy w małych zespołach – wspólne ustalanie wyglądu końcowego efektu pracy
  • rozwijanie umiejętności językowych – odpowiadanie na pytania; rozpoznawanie i nazywanie elementów charakterystycznych dla krajobrazu wsi;
  • rozwijanie spostrzegawczości – uzupełnianie brakujących elementów w rysunku;
  • kształtowanie nawyku odkładania zabawek na miejsce
  • rozwijanie słownika dzieci – dostrzeganie i rozpoznawanie znaków drogowych;
  • rozwijanie myślenia logicznego – wyjaśnianie zasad przechodzenia przez jezdnię;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej – dopasowywanie kształtu znaków do figur geometrycznych;
  • stosowanie się do umów i reguł w zabawach
  • rozpoznawanie i nazywanie elementów na podstawie definicji – rozwiązywanie zagadek;
  • kształtowanie percepcji słuchowej – odgłosy pojazdów uprzywilejowanych;
  • wyróżnianie i przeliczanie sylab w wyrazach;

 

 

  1. WEWNĄTRZ PRZEDSZKOLNY PROJEKT „MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA”
  • ZAŁĄCZNIK

 

  1. JA, TY I ŚRODOWISKO

 

  • rozwijanie myślenia logicznego – dostrzeganie i określanie różnic w wyglądzie pomiędzy różnymi osobami;
  • rozwijanie zainteresowania czytaniem; czytanie globalne;
  • kształtowanie celności i zręczności podczas zabaw z piłką;
  • stosowanie się do umów i reguł w zabawach
  • przygotowanie dzieci do rozpoznawania i nazywania zmysłów; rozwijanie doznań sensorycznych;
  • rozwijanie ciekawości poznawczej;
  • kształtowanie myślenia logicznego – określanie przeznaczenia przedmiotów;
  • kształcenie umiejętności właściwego i dokładnego mycia rąk;
  • nabywanie przeświadczenia o konieczności dbania o higienę własną i otoczenia
  • rozwijanie słownika dziecka – rozpoznawanie i nazywanie pracowników służb: policjant, strażak, ratownik medyczny;
  • kształtowanie koordynacji ruchowo-wzrokowej podczas wycinania, składania, naklejania, rysowania po śladzie;
  • wdrażanie do szybkiego reagowania i wykonywania poleceń N.
  • rozwijanie umiejętności językowych – poprawne wypowiadanie się pod względem logicznym i gramatycznym;
  • wdrażanie do porządku i dbałości o estetykę najbliższego otoczenia