ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY:

 

 

Tydzień I          30.01 – 02.02

O przyrodę dbam – ekologię znam.

Dziecko:

  • Rozumie znaczenie słowa ekologia
  • Wie, że śmieci należy sortować
  • Zna kolory pojemników na odpady i wie, co do nich wrzucać
  • Poznaje znaczenie recyklingu
  • Poznaje sposoby dbania o najbliższe środowisko
  • Rozpoznaje właściwe i niewłaściwe zachowanie względem przyrody przedstawione na ilustracjach
  • Dokona podziału na sylaby (z wyklaskiwaniem) wybranych wyrazów
  • Przelicza elementy w zakresie 4 i więcej
  • Wykonuje poprawnie ćwiczenia gimnastyczne
  • Rozwija sprawność aparatu artykulacyjnego poprzez ćwiczenia logopedyczne
  • Dba o estetykę wykonywanej pracy plastycznej

 

 

Tydzień II         05.02 – 09.02

Projekt „Podróże po Europie – Poznajemy Włochy”

 – wg oddzielnego scenariusza.

 

 

 

Tydzień III        12.02 – 16.02

Koziołki się trykają – na ratuszowej wieży mieszkają.

Dziecko:

  • Wie, jak nazywa się miejscowość, w której mieszka i uczęszcza do przedszkola
  • Poznaje legendy związane z Poznaniem
  • Rozpoznaje na podstawie obrazka najważniejsze zabytki Poznania
  • Słucha z uwagą utworów literackich
  • Zna imiona Poznańskich Koziołków
  • Rozwija sprawność manualną poprzez wykonywanie pracy plastycznej
  • Słucha z uwagą piosenki „To nie jest bajeczka”; potrafi opisać o czym opowiada oraz próbuje ją śpiewać
  • Współtworzy kącik regionalny

 

 

Tydzień IV        19.02 – 23.02

Ferie to jest super sprawa – odpoczynek i zabawa!

Dziecko:

  • Zna nazwy sportów zimowych
  • Zna zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
  • Wykonuje poprawnie ćwiczenia gimnastyczne
  • Porusza się rytmicznie
  • Zna zagrożenia płynące z niewłaściwej zabawy
  • Wykonuje zabawy ruchowo – naśladowcze
  • Słucha z uwagą opowiadania/wiersza; udziela odpowiedzi na pytania z nim związane
  • Poprawnie posługuje się pędzlem; kończy rozpoczętą pracę plastyczną
  • Stara się być kreatywne – wymyśla sposoby na nudę
  • Współdziała w zabawach zespołowych

 

 

Tydzień V         26.02 – 01.03

Do sklepów wyruszamy – gdy zakupy zrobić mamy.

Dziecko:

  • Nazywa sklepy w zależności od asortymentu

 (apteka, warzywniak, księgarnia, market)

  • Wie, do czego służy w sklepie kasa
  • Zna różne metody płatności (gotówka, karta płatnicza, smartfon)
  • Uczestniczy w zabawie dydaktycznej „Sklep” – posługuje się zwrotami grzecznościowymi, przelicza elementy
  • Bierze udział w spacerze do pobliskiego sklepu, właściwie się zachowuje
  • Wie, że za towar zawsze trzeba zapłacić
  • Wie, do czego służy waga
  • Stosuje określenia: lekkie/ciężkie