ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
JESIEŃ W PARKU I LESIE
- słuchanie wiersza A. Bayer „ Jesienny listek” i rozmowa na temat jego treści kierowana pytaniami nauczyciela,
- utrwalanie nazw kolorów,
- segregowanie liści wg kształtu
- przeliczanie elementów w utworzonych zbiorach (zadanie dostosowane do możliwości dzieci”,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas spaceru do parku,
- rozpoznawanie i łączenie liści z owocami drzew (dąb, kasztanowiec, klon)
- ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem papierowych listków,
- ćwiczenia dużej motoryki podczas opowieści ruchowe „Idziemy do lasu”
- zabawy muzyczno - ruchowe do utworów „Wiewióreczka mała” oraz „The Clap, Clap Song”,
- „Muchomorki” - praca plastyczna wykonana techniką łączoną,
- zabawa ruchowa przy piosence „Make a circle”
JESIEŃ W SADZIE
- wypowiadanie się na temat ulubionych owoców, opisywanie ich wyglądu,
- rozwiązywanie zagadek słownych, których rozwiązaniem jest nazwa owocu,
- doskonalenie orientacji względem własnego ciała,
- doskonalenie przeliczania w zakresie dostosowanym do możliwości dzieci,
- zabawy ruchowe przy muzyce doskonalące poczucie rytmu,
- ćwiczenia małej motoryki - lepienie z plasteliny wybranego owocu,
- wykonanie sałatki owocowej - doskonalenie posługiwania się nożem pod nadzorem osoby dorosłej,
- wzmacnianie mięśni aparatu artykulacyjnego
- nauka słów i melodii piosenki „Owocowe przysmaki”, próby wspólnego śpiewania,
JESIEŃ W OGRODZIE
- utrwalanie nazw warzyw,
- słuchanie wiersza J. Brzechwy „Na straganie” i rozmowa na temat treści kierowana pytaniami nauczyciela,
- „Pudełko z warzywami” - doskonalenie orientacji przestrzennej,
- utrwalenie poznanej figury geometrycznej - koła,
- rozpoznawanie warzyw za pomocą dotyku - rozwijanie zmysłu dotyku,
- zabawy sensoryczne z wykorzystaniem piasku kinetycznego,
- zabawy ruchowe z elementami rzutu - doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej,
- rozwijanie percepcji słuchowej podczas zabaw słuchowych
CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ
- wyszukiwanie na obrazkach zwierząt mieszkających w lesie, nazywanie ich,
- kształtowanie przekonania, że las jest domem zwierząt i w lesie należy zachować się cicho,
- nazywanie domów zwierząt, dopasowywanie zwierząt do ich domów,
- tworzenie zbiorów i przeliczanie znajdujących się w nich elementów,
- „Jeż” - praca plastyczna - ćwiczenie motoryki dłoni,
- zabawy ruchowe przy piosenkach „Stary niedźwiedź mocno śpi” oraz „Idzie jeż” oraz „Wiewióreczka mała” - naśladowanie ruchem treści piosenki,
- ćwiczenia ortofoniczne - wzmacnianie mięśni artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- doskonalenie pamięci wzrokowej.
JESTEM SAMODZIELNY
- wyrabianie chęci bycia samodzielnym,
- podejmowanie różnych samodzielnych działań w zakresie samoobsługi,
- czerpanie zadowolenia z pokonywania trudności,
- doskonalenie samodzielnego zakładania różnych części garderoby,
- utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się,
- wdrażanie do porządkowania sali po zakończonej zabawie,
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- ćwiczenia wydłużające skupienie uwagi na wykonywanym zadaniu,
- rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych,
- doskonalenie poczucia rytmu