ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:

 

JESIEŃ W PARKU I LESIE

  • słuchanie wiersza A. Bayer „ Jesienny listek” i rozmowa na temat jego treści kierowana pytaniami nauczyciela,
  • utrwalanie nazw kolorów,
  • segregowanie liści wg kształtu
  • przeliczanie elementów w utworzonych zbiorach (zadanie dostosowane do możliwości dzieci”,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas spaceru do parku,
  • rozpoznawanie i łączenie liści z owocami drzew (dąb, kasztanowiec, klon)
  • ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem papierowych listków,
  • ćwiczenia dużej motoryki podczas opowieści ruchowe „Idziemy do lasu”
  • zabawy muzyczno - ruchowe do utworów „Wiewióreczka mała” oraz „The Clap, Clap Song”,
  • „Muchomorki” - praca plastyczna wykonana techniką łączoną,
  • zabawa ruchowa przy piosence „Make a circle”

 

JESIEŃ W SADZIE

  • wypowiadanie się na temat ulubionych owoców, opisywanie ich wyglądu,
  • rozwiązywanie zagadek słownych, których rozwiązaniem jest nazwa owocu,
  • doskonalenie orientacji względem własnego ciała,
  • doskonalenie przeliczania w zakresie dostosowanym do możliwości dzieci,
  • zabawy ruchowe przy muzyce doskonalące poczucie rytmu,
  • ćwiczenia małej motoryki - lepienie z plasteliny wybranego owocu,
  • wykonanie sałatki owocowej - doskonalenie posługiwania się nożem pod nadzorem osoby dorosłej,
  • wzmacnianie mięśni aparatu artykulacyjnego
  • nauka słów i melodii piosenki „Owocowe przysmaki”, próby wspólnego śpiewania,

 

JESIEŃ W OGRODZIE

  • utrwalanie nazw warzyw,
  • słuchanie wiersza J. Brzechwy „Na straganie” i rozmowa na temat treści kierowana pytaniami nauczyciela,
  • „Pudełko z warzywami” - doskonalenie orientacji przestrzennej,
  • utrwalenie poznanej figury geometrycznej - koła,
  • rozpoznawanie warzyw za pomocą dotyku - rozwijanie zmysłu dotyku,
  • zabawy sensoryczne z wykorzystaniem piasku kinetycznego,
  • zabawy ruchowe z elementami rzutu - doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej,
  • rozwijanie percepcji słuchowej podczas zabaw słuchowych

 

CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ

  • wyszukiwanie na obrazkach zwierząt mieszkających w lesie, nazywanie ich,
  • kształtowanie przekonania, że las jest domem zwierząt i w lesie należy zachować się cicho,
  • nazywanie domów zwierząt, dopasowywanie zwierząt do ich domów,
  • tworzenie zbiorów i przeliczanie znajdujących się w nich elementów,
  • „Jeż” - praca plastyczna - ćwiczenie motoryki dłoni,
  • zabawy ruchowe przy piosenkach „Stary niedźwiedź mocno śpi” oraz „Idzie jeż” oraz „Wiewióreczka mała” - naśladowanie ruchem treści piosenki,
  • ćwiczenia ortofoniczne - wzmacnianie mięśni artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  • doskonalenie pamięci wzrokowej.

 

 

JESTEM SAMODZIELNY

  • wyrabianie chęci bycia samodzielnym,
  • podejmowanie różnych samodzielnych działań w zakresie samoobsługi,
  • czerpanie zadowolenia z pokonywania trudności,
  • doskonalenie samodzielnego zakładania różnych części garderoby,
  • utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się,
  • wdrażanie do porządkowania sali po zakończonej zabawie,
  • wdrażanie do uważnego słuchania,
  • ćwiczenia wydłużające skupienie uwagi na wykonywanym zadaniu,
  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych,
  • doskonalenie poczucia rytmu