ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
Wielkanoc tuż, tuż...
Dziecko:
- poznaje tradycje świąt wielkanocnych PO
- wie jakie potrawy spożywa się podczas świątecznego śniadania PO
- potrafi złożyć życzenia świąteczne PO, SO
- wymienia świąteczne ciasta PO
- utrwala zasady świątecznego nakrywania stołu PO
- utrwala zasady kulturalnego zachowania się przy stole PO
wie na czym polega tradycja śmigus – dyngus PO
- wie jak bezpiecznie obchodzić to święto PO
- wie z czego składa się wielkanocna palma PO
- bierze udział w zabawie orientacyjno – porządkowej PO
- układa w całość obrazek pocięty na części (ilość elementów dostosowana do możliwości dziecka) PO
- układa i opowiada historyjkę obrazkową PO
- dostrzega różnice między obrazkami PO
- przelicza elementy w sobie znanym zakresie PO
- utrwala nazwy liczebników porządkowych PO
- układa elementy w ciągu rosnącym i malejącym – ilość elementów dostosowana do umiejętności dziecka PO
- wykonuje polecenia nauczyciela SO
- współpracuje z rówieśnikami SO
- zachowuje się bezpiecznie podczas zabaw i ćwiczeń SO, FO
- wie co to jest nasiono PO
- rozpoznaje wybrane nasiona PO
- obserwuje etapy zakładania hodowli rzeżuchy PO
- wie jak należy dbać o hodowlę PO
- wie co to są pisanki i kraszanki i jak powstają PO
- opisuje wygląd pisanek PO
- wskazuje powtarzalność wzorów (zadania dostosowane do możliwości dzieci) PO
- zapamiętuje słowa i melodię piosenki PO
- uważnie słucha opowiadania PO
- odpowiada na pytania dotyczące treści PO
- reaguje na zmianę tempa podkładu muzycznego PO
- układa szereg według wzoru - zadania dostosowane do możliwości dzieci PO
- kontynuuje układanie wzoru PO
- wykonuje świąteczne ozdoby PO
- odczuwa satysfakcję i radość z wykonanej pracy EO
- utrzymuje porządek w miejscu pracy SO, FO
- doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami FO
- dba o estetykę pracy EO
- rozwija ogólną sprawność ruchową FO
- zachowuje się bezpiecznie podczas zabawy SO
- reaguje na sygnał umowny w zabawie ruchowej PO
- rozwija umiejętność celowania i rzutu FO
- dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas ćwiczeń SO
- stosuje się do poleceń nauczyciela SO
- bierze udział w zabawach badawczych i wyciąga wnioski z obserwacji PO
- bezpiecznie i kulturalnie zachowuje się podczas wycieczki SO, FO