ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

Wielkanoc tuż, tuż...

 

Dziecko:

- poznaje tradycje świąt wielkanocnych PO

- wie jakie potrawy spożywa się podczas świątecznego śniadania PO

- potrafi złożyć życzenia świąteczne PO, SO

- wymienia świąteczne ciasta PO

- utrwala zasady świątecznego nakrywania stołu PO

- utrwala zasady kulturalnego zachowania się przy stole PO

wie na czym polega tradycja śmigus – dyngus PO

- wie jak bezpiecznie obchodzić to święto PO

- wie z czego składa się wielkanocna palma PO

- bierze udział w zabawie orientacyjno – porządkowej PO

-  układa w całość obrazek pocięty na części (ilość elementów dostosowana do możliwości dziecka) PO

- układa i opowiada historyjkę obrazkową PO

- dostrzega różnice między obrazkami PO

- przelicza elementy w sobie znanym zakresie PO

- utrwala nazwy liczebników porządkowych PO

- układa elementy w ciągu rosnącym i malejącym – ilość elementów dostosowana do umiejętności dziecka PO

- wykonuje polecenia nauczyciela SO

- współpracuje z rówieśnikami SO

- zachowuje się bezpiecznie podczas zabaw i ćwiczeń SO, FO

- wie co to jest nasiono PO

- rozpoznaje wybrane nasiona PO

- obserwuje etapy zakładania hodowli rzeżuchy  PO

- wie jak należy dbać o hodowlę PO

- wie co to są pisanki i kraszanki i jak powstają PO

- opisuje wygląd pisanek PO

- wskazuje powtarzalność wzorów (zadania dostosowane do możliwości dzieci) PO

- zapamiętuje słowa i melodię piosenki PO

- uważnie słucha opowiadania PO

- odpowiada na pytania dotyczące treści PO

- reaguje na zmianę tempa podkładu muzycznego PO

- układa szereg według wzoru - zadania dostosowane do możliwości dzieci PO

- kontynuuje układanie wzoru PO

- wykonuje świąteczne ozdoby PO

- odczuwa satysfakcję i radość z wykonanej pracy EO

- utrzymuje porządek w miejscu pracy SO, FO

- doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami FO

- dba o estetykę pracy EO

- rozwija ogólną sprawność ruchową FO

- zachowuje się bezpiecznie podczas zabawy SO

- reaguje na sygnał umowny w zabawie ruchowej PO

- rozwija umiejętność celowania i rzutu FO

- dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas ćwiczeń SO

- stosuje się do poleceń nauczyciela SO

- bierze udział w zabawach badawczych i wyciąga wnioski z obserwacji PO

- bezpiecznie i kulturalnie zachowuje się podczas wycieczki SO, FO