ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

 

  1. PRZYGOTOWANIA DO WIELKANOCY (07-18.04)
  • poznanie znaczenia tradycji; budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie percepcji słuchowej - doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • udział w wycieczce do Muzeum Łowiectwa - zapoznanie z życiem ludzi w dawnych czasach
  • utrwalanie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich i pracy rolnika,
  • zapoznanie ze znakiem graficznym litery J,j
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy samców i samic poszczególnych gatunków zwierząt,
  • kształtowanie postawy proekologicznej, wyrabianie postawy życzliwości i troski o zwierzęta,
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy ptaków hodowlanych,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
  • udział w warsztatach świątecznych z rodzicami - kstałtowanie radosnej atmosfery świąt i okazywanie radości ze wspólnego spędzania czasu
  • kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania pracy technicznej;
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych, sprawności manualnej,
  • rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni, dodawania w zakresie 10, rozwijanie myślenia matematycznego;
  • kształtowanie prawidłowego używania liczebników porządkowych,
  • wprowadzenie znaków graficznego mniejszości/większości/równości
  • poszerzenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych,
  • rozwijanie współpracy, radzenia sobie z przegraną, trening integracji sensorycznej
  • udział w śniadaniu Wielkanocnym i szukaniu „Zajączka”
  • wdrażanie do przestrzegania zwyczajów świątecznych; rozwijanie spostrzegawczości;
  • zapoznanie ze znakiem graficznym litery K, k, rozwijanie analizy i syntezy słuchowej;
  • kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • rozwijanie umiejętności językowych dzieci;
  • kształtowanie zainteresowania czytaniem; ćwiczenie pamięci
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań złożonych;

 

 

  1. POZNAJEMY NASZ KRAJ: TORUŃ - MIASTO KOPERNIKA I PIERNIKA (21.04-02.05)
  • poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie,
  • poznanie charakterystycznych sybmoli wybranych miast Polski
  • rozbudzanie zainteresowania geografią oraz podróżami
  • zapoznanie ze znakiem graficznym litery T, t
  • rozbudzanie postawy patriotycznej, miłości do ojczyzny i jej regionów
  • zdobywanie wiadomości na temat Torunia (zapoznanie z charakterystycznymi zabytkami, miejscami, legendami, postaciami, herbem miasta itp.)
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej związanej z podróżowaniem po kraju
  • kształtowanie poczucia rytmu podczas nauki krakowiaka
  • rozwijanie umiejętności tanecznych, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny
  • doskonalenie orientacji przestrzennej,
  • wzbogacenie wiadomości na temat strojów regionalnych i tradycyjnych utworów ludowych,
  • doskonalenie współpracy i integracji grupy
  • udział w „Kartoniadzie” i prezentowanie przygotowanego tańca
  • kształtowanie postawy patriotycznej; poznanie symboli narodowych;
  • kształcenie zainteresowania czytaniem; ćwiczenie pamięci;
  • kształtowanie sprawności fizycznej
  • kształcenie percepcji słuchowej; zapoznanie ze znakiem graficznym litery F, f
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez zabawy z kodowaniem
  • zwrócenie uwagi na przyjęcie prawidłowej postawy ciała w trakcie śpiewania hymnu państwowego
  • rozwijanie umiejętności językowych, koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie małej motoryki; rozwijanie orientacji na kartce;
  • omawianie zabytków wybranych miast Polski, w tym zabytków Torunia;
  • kształtowanie poczucia przynależności społecznej;
  • utrwalanie poznanych liter, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
  • utrwalenie wiedzy na temat symboli narodowych, majowych świąt i zabytków poznanych miast Polski,
  • wdrożenie do właściwego zachowania podczas słuchania / śpiewania hymnu
  • utrwalanie poznanych wiadomości dotyczących Polski i UE,
  • tworzenie prac plastycznych zwiazanych z tematem - rozwijanie umiejętności manualnych,
  • doskonalenie współdziałania i integracji grupy podczas wspólnych występów oraz w trakcie organizowanych zabaw