ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
- PRZYGOTOWANIA DO WIELKANOCY (07-18.04)
- poznanie znaczenia tradycji; budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie percepcji słuchowej - doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- udział w wycieczce do Muzeum Łowiectwa - zapoznanie z życiem ludzi w dawnych czasach
- utrwalanie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich i pracy rolnika,
- zapoznanie ze znakiem graficznym litery J,j
- wzbogacanie słownictwa o nazwy samców i samic poszczególnych gatunków zwierząt,
- kształtowanie postawy proekologicznej, wyrabianie postawy życzliwości i troski o zwierzęta,
- wzbogacanie słownictwa o nazwy ptaków hodowlanych,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
- udział w warsztatach świątecznych z rodzicami - kstałtowanie radosnej atmosfery świąt i okazywanie radości ze wspólnego spędzania czasu
- kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania pracy technicznej;
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych, sprawności manualnej,
- rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni, dodawania w zakresie 10, rozwijanie myślenia matematycznego;
- kształtowanie prawidłowego używania liczebników porządkowych,
- wprowadzenie znaków graficznego mniejszości/większości/równości
- poszerzenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych,
- rozwijanie współpracy, radzenia sobie z przegraną, trening integracji sensorycznej
- udział w śniadaniu Wielkanocnym i szukaniu „Zajączka”
- wdrażanie do przestrzegania zwyczajów świątecznych; rozwijanie spostrzegawczości;
- zapoznanie ze znakiem graficznym litery K, k, rozwijanie analizy i syntezy słuchowej;
- kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- rozwijanie umiejętności językowych dzieci;
- kształtowanie zainteresowania czytaniem; ćwiczenie pamięci
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań złożonych;
- POZNAJEMY NASZ KRAJ: TORUŃ - MIASTO KOPERNIKA I PIERNIKA (21.04-02.05)
- poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie,
- poznanie charakterystycznych sybmoli wybranych miast Polski
- rozbudzanie zainteresowania geografią oraz podróżami
- zapoznanie ze znakiem graficznym litery T, t
- rozbudzanie postawy patriotycznej, miłości do ojczyzny i jej regionów
- zdobywanie wiadomości na temat Torunia (zapoznanie z charakterystycznymi zabytkami, miejscami, legendami, postaciami, herbem miasta itp.)
- rozbudzanie ciekawości poznawczej związanej z podróżowaniem po kraju
- kształtowanie poczucia rytmu podczas nauki krakowiaka
- rozwijanie umiejętności tanecznych, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny
- doskonalenie orientacji przestrzennej,
- wzbogacenie wiadomości na temat strojów regionalnych i tradycyjnych utworów ludowych,
- doskonalenie współpracy i integracji grupy
- udział w „Kartoniadzie” i prezentowanie przygotowanego tańca
- kształtowanie postawy patriotycznej; poznanie symboli narodowych;
- kształcenie zainteresowania czytaniem; ćwiczenie pamięci;
- kształtowanie sprawności fizycznej
- kształcenie percepcji słuchowej; zapoznanie ze znakiem graficznym litery F, f
- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez zabawy z kodowaniem
- zwrócenie uwagi na przyjęcie prawidłowej postawy ciała w trakcie śpiewania hymnu państwowego
- rozwijanie umiejętności językowych, koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
- rozwijanie małej motoryki; rozwijanie orientacji na kartce;
- omawianie zabytków wybranych miast Polski, w tym zabytków Torunia;
- kształtowanie poczucia przynależności społecznej;
- utrwalanie poznanych liter, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
- utrwalenie wiedzy na temat symboli narodowych, majowych świąt i zabytków poznanych miast Polski,
- wdrożenie do właściwego zachowania podczas słuchania / śpiewania hymnu
- utrwalanie poznanych wiadomości dotyczących Polski i UE,
- tworzenie prac plastycznych zwiazanych z tematem - rozwijanie umiejętności manualnych,
- doskonalenie współdziałania i integracji grupy podczas wspólnych występów oraz w trakcie organizowanych zabaw