ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

 

  1. PRZYGOTOWANIA DO WIELKANOCY (07-18.04)
  • poznanie znaczenia tradycji; budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie percepcji słuchowej - doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • udział w wycieczce do Muzeum Łowiectwa - zapoznanie z życiem ludzi w dawnych czasach
  • utrwalanie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich i pracy rolnika,
  • zapoznanie ze znakiem graficznym litery J,j
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy samców i samic poszczególnych gatunków zwierząt,
  • kształtowanie postawy proekologicznej, wyrabianie postawy życzliwości i troski o zwierzęta,
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy ptaków hodowlanych,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
  • udział w warsztatach świątecznych z rodzicami - kstałtowanie radosnej atmosfery świąt i okazywanie radości ze wspólnego spędzania czasu
  • kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania pracy technicznej;
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych, sprawności manualnej,
  • rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni, dodawania w zakresie 10, rozwijanie myślenia matematycznego;
  • kształtowanie prawidłowego używania liczebników porządkowych,
  • wprowadzenie znaków graficznego mniejszości/większości/równości
  • poszerzenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych,
  • rozwijanie współpracy, radzenia sobie z przegraną, trening integracji sensorycznej
  • udział w śniadaniu Wielkanocnym i szukaniu „Zajączka”
  • wdrażanie do przestrzegania zwyczajów świątecznych; rozwijanie spostrzegawczości;
  • zapoznanie ze znakiem graficznym litery K, k, rozwijanie analizy i syntezy słuchowej;
  • kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • rozwijanie umiejętności językowych dzieci;
  • kształtowanie zainteresowania czytaniem; ćwiczenie pamięci
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań złożonych;

 

 

  1. POZNAJEMY NASZ KRAJ: TORUŃ - MIASTO KOPERNIKA I PIERNIKA (21.04-02.05)
  • poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie,
  • poznanie charakterystycznych sybmoli wybranych miast Polski
  • rozbudzanie zainteresowania geografią oraz podróżami
  • zapoznanie ze znakiem graficznym litery T, t
  • rozbudzanie postawy patriotycznej, miłości do ojczyzny i jej regionów
  • zdobywanie wiadomości na temat Torunia (zapoznanie z charakterystycznymi zabytkami, miejscami, legendami, postaciami, herbem miasta itp.)
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej związanej z podróżowaniem po kraju
  • kształtowanie poczucia rytmu podczas nauki krakowiaka
  • rozwijanie umiejętności tanecznych, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny
  • doskonalenie orientacji przestrzennej,
  • wzbogacenie wiadomości na temat strojów regionalnych i tradycyjnych utworów ludowych,
  • doskonalenie współpracy i integracji grupy
  • udział w „Kartoniadzie” i prezentowanie przygotowanego tańca
  • kształtowanie postawy patriotycznej; poznanie symboli narodowych;
  • kształcenie zainteresowania czytaniem; ćwiczenie pamięci;
  • kształtowanie sprawności fizycznej
  • kształcenie percepcji słuchowej; zapoznanie ze znakiem graficznym litery F, f
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez zabawy z kodowaniem
  • zwrócenie uwagi na przyjęcie prawidłowej postawy ciała w trakcie śpiewania hymnu państwowego
  • rozwijanie umiejętności językowych, koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie małej motoryki; rozwijanie orientacji na kartce;
  • omawianie zabytków wybranych miast Polski, w tym zabytków Torunia;
  • kształtowanie poczucia przynależności społecznej;
  • utrwalanie poznanych liter, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
  • utrwalenie wiedzy na temat symboli narodowych, majowych świąt i zabytków poznanych miast Polski,
  • wdrożenie do właściwego zachowania podczas słuchania / śpiewania hymnu
  • utrwalanie poznanych wiadomości dotyczących Polski i UE,
  • tworzenie prac plastycznych zwiazanych z tematem - rozwijanie umiejętności manualnych,
  • doskonalenie współdziałania i integracji grupy podczas wspólnych występów oraz w trakcie organizowanych zabaw

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

Wielkanoc tuż, tuż...

 

Dziecko:

- poznaje tradycje świąt wielkanocnych PO

- wie jakie potrawy spożywa się podczas świątecznego śniadania PO

- potrafi złożyć życzenia świąteczne PO, SO

- wymienia świąteczne ciasta PO

- utrwala zasady świątecznego nakrywania stołu PO

- utrwala zasady kulturalnego zachowania się przy stole PO

wie na czym polega tradycja śmigus – dyngus PO

- wie jak bezpiecznie obchodzić to święto PO

- wie z czego składa się wielkanocna palma PO

- bierze udział w zabawie orientacyjno – porządkowej PO

-  układa w całość obrazek pocięty na części (ilość elementów dostosowana do możliwości dziecka) PO

- układa i opowiada historyjkę obrazkową PO

- dostrzega różnice między obrazkami PO

- przelicza elementy w sobie znanym zakresie PO

- utrwala nazwy liczebników porządkowych PO

- układa elementy w ciągu rosnącym i malejącym – ilość elementów dostosowana do umiejętności dziecka PO

- wykonuje polecenia nauczyciela SO

- współpracuje z rówieśnikami SO

- zachowuje się bezpiecznie podczas zabaw i ćwiczeń SO, FO

- wie co to jest nasiono PO

- rozpoznaje wybrane nasiona PO

- obserwuje etapy zakładania hodowli rzeżuchy  PO

- wie jak należy dbać o hodowlę PO

- wie co to są pisanki i kraszanki i jak powstają PO

- opisuje wygląd pisanek PO

- wskazuje powtarzalność wzorów (zadania dostosowane do możliwości dzieci) PO

- zapamiętuje słowa i melodię piosenki PO

- uważnie słucha opowiadania PO

- odpowiada na pytania dotyczące treści PO

- reaguje na zmianę tempa podkładu muzycznego PO

- układa szereg według wzoru - zadania dostosowane do możliwości dzieci PO

- kontynuuje układanie wzoru PO

- wykonuje świąteczne ozdoby PO

- odczuwa satysfakcję i radość z wykonanej pracy EO

- utrzymuje porządek w miejscu pracy SO, FO

- doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami FO

- dba o estetykę pracy EO

- rozwija ogólną sprawność ruchową FO

- zachowuje się bezpiecznie podczas zabawy SO

- reaguje na sygnał umowny w zabawie ruchowej PO

- rozwija umiejętność celowania i rzutu FO

- dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas ćwiczeń SO

- stosuje się do poleceń nauczyciela SO

- bierze udział w zabawach badawczych i wyciąga wnioski z obserwacji PO

- bezpiecznie i kulturalnie zachowuje się podczas wycieczki SO, FO

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

 

Wiosenne kwiaty.

31.03 – 4.04

Dziecko:

- rozbudza zainteresowania przyrodnicze,
- poznaje budowę i warunki rozwoju kwiatów,
- zakłada hodowlę kwiatów,
- obserwuję rozwoju rośliny,
- poszerza wiadomości na temat hodowli roślin,
- wyrabia opiekuńczą postawę wobec roślin,
- kształtuje umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych i wyciągania wniosków.

- dzieli nazwy kwiatów na sylaby,

- wie, czego roślina potrzebuje do wzrostu
- odtwarza ruchem i gestem rolę rosnącego kwiatka.

 

Wielkanoc.

7.04 – 18.04

Dziecko:

- rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe,

- obserwuje zmiany w otaczającym środowisku podczas spaceru po parku,

- bierze udział w warsztatach wielkanocnych podczas wycieczki do Uzarzewa,

- poznaje tradycyjne ciastka wielkanocne „mazurki” i je wykonuje,

- czerpie radość ze wspólnie spędzonego czasu z rodzicami podczas warsztatów w przedszkolu,

- zachowuje omówione zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki,

- zna obrzędy i zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi, opowiada o nich,

- wykonuje pracę plastyczną związaną z tematem,

- doskonali umiejętności matematyczne,

- dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach, klasyfikuje je.

- potrafi ułożyć sylwety jajek w kolejności rosnącej, malejącej,
- prawidłowo określa stosunki przestrzenne,
- prawidłowo reaguje na polecenia,
- układa puzzle związane z tematem.

 

Toruń

21.04 – 30.04

Dziecko:

- poznaje położenie miasta na mapie,

- wie, z czego słynie Toruń,

- wie, jak wygląda herb miasta i jaki ma symbol,

- słucha i bierze udział w dyskusji na temat legend toruńskich,

- rozpoznaje charakterystyczne budynki w Toruniu oraz miejsca,

- wskazuje różnice między Toruniem a Poznaniem,

- układa puzzle związane z tematem,

- wykonuje pracę plastyczną,

- układa chronologicznie wydarzenia po wysłuchaniu tekstu,

- łączy w pary te same symbole.

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

  1. Na wiejskim podwórku

Dzieci:

  • słuchają uważnie bajki terapeutycznej „Na wiejskim podwórku”, nazywają emocje opisane w bajce oraz opisują sposoby radzenia sobie z nimi,
  • wiedzą, że zwierzęta, też przeżywają różne emocje,
  • potrafią nazwać zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci,
  • podają zdrobnienia nazw zwierząt, tworzą rymy i układają zdania poprawne pod względem gramatycznym,
  • wiedzą, co nam dają zwierzęta wiejskie,
  • segregują zwierzęta według podanej cechy, przeliczają elementy w powstałych zbiorach i porównują ich liczebność,
  • doskonalą spostrzegawczość oraz pamięć wzrokową podczas zabaw,
  • poznają słowa i melodię piosenki pt.: „Na podwórku koło bramy”, próbują ją śpiewać,
  • bawią się w zabawę ruchowo - muzyczną „Konik”,
  • konstruują zagrodę dla zwierząt z wybranego rodzaju klocków,
  • doskonalą sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych,

 

  1. Wielkanoc (2 tygodnie)

Dzieci:

  • uważnie słuchają czytanych tekstów dotyczących Świąt Wielkanocnych i odpowiadają na pytania dotyczące ich treści,
  • poznają zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi,
  • dokonują analizy sylabowej wyrazów,
  • opowiadają treść obrazka starając się mówić pełnymi zdaniami,
  • śpiewają piosenki związane z Wielkanocą
  • rozpoznają przedmioty po dotyku,
  • przelicza przedmioty w zakresie dostosowanym do ich możliwości,
  • doskonalą orientację w przestrzeni,
  • wykonują pracę plastyczną związane z tematem,
  • doskonalą sprawność ruchową podczas ćwiczeń fizycznych i zabaw ruchowych.

 

  1. Toruń - zajęcia realizowane według projektu „Wielkopolska - Kujawy”

 

Podkategorie