ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
- PRZYGOTOWANIA DO WIELKANOCY (07-18.04)
- poznanie znaczenia tradycji; budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie percepcji słuchowej - doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- udział w wycieczce do Muzeum Łowiectwa - zapoznanie z życiem ludzi w dawnych czasach
- utrwalanie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich i pracy rolnika,
- zapoznanie ze znakiem graficznym litery J,j
- wzbogacanie słownictwa o nazwy samców i samic poszczególnych gatunków zwierząt,
- kształtowanie postawy proekologicznej, wyrabianie postawy życzliwości i troski o zwierzęta,
- wzbogacanie słownictwa o nazwy ptaków hodowlanych,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
- udział w warsztatach świątecznych z rodzicami - kstałtowanie radosnej atmosfery świąt i okazywanie radości ze wspólnego spędzania czasu
- kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania pracy technicznej;
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych, sprawności manualnej,
- rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni, dodawania w zakresie 10, rozwijanie myślenia matematycznego;
- kształtowanie prawidłowego używania liczebników porządkowych,
- wprowadzenie znaków graficznego mniejszości/większości/równości
- poszerzenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych,
- rozwijanie współpracy, radzenia sobie z przegraną, trening integracji sensorycznej
- udział w śniadaniu Wielkanocnym i szukaniu „Zajączka”
- wdrażanie do przestrzegania zwyczajów świątecznych; rozwijanie spostrzegawczości;
- zapoznanie ze znakiem graficznym litery K, k, rozwijanie analizy i syntezy słuchowej;
- kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- rozwijanie umiejętności językowych dzieci;
- kształtowanie zainteresowania czytaniem; ćwiczenie pamięci
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań złożonych;
- POZNAJEMY NASZ KRAJ: TORUŃ - MIASTO KOPERNIKA I PIERNIKA (21.04-02.05)
- poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie,
- poznanie charakterystycznych sybmoli wybranych miast Polski
- rozbudzanie zainteresowania geografią oraz podróżami
- zapoznanie ze znakiem graficznym litery T, t
- rozbudzanie postawy patriotycznej, miłości do ojczyzny i jej regionów
- zdobywanie wiadomości na temat Torunia (zapoznanie z charakterystycznymi zabytkami, miejscami, legendami, postaciami, herbem miasta itp.)
- rozbudzanie ciekawości poznawczej związanej z podróżowaniem po kraju
- kształtowanie poczucia rytmu podczas nauki krakowiaka
- rozwijanie umiejętności tanecznych, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny
- doskonalenie orientacji przestrzennej,
- wzbogacenie wiadomości na temat strojów regionalnych i tradycyjnych utworów ludowych,
- doskonalenie współpracy i integracji grupy
- udział w „Kartoniadzie” i prezentowanie przygotowanego tańca
- kształtowanie postawy patriotycznej; poznanie symboli narodowych;
- kształcenie zainteresowania czytaniem; ćwiczenie pamięci;
- kształtowanie sprawności fizycznej
- kształcenie percepcji słuchowej; zapoznanie ze znakiem graficznym litery F, f
- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez zabawy z kodowaniem
- zwrócenie uwagi na przyjęcie prawidłowej postawy ciała w trakcie śpiewania hymnu państwowego
- rozwijanie umiejętności językowych, koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
- rozwijanie małej motoryki; rozwijanie orientacji na kartce;
- omawianie zabytków wybranych miast Polski, w tym zabytków Torunia;
- kształtowanie poczucia przynależności społecznej;
- utrwalanie poznanych liter, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
- utrwalenie wiedzy na temat symboli narodowych, majowych świąt i zabytków poznanych miast Polski,
- wdrożenie do właściwego zachowania podczas słuchania / śpiewania hymnu
- utrwalanie poznanych wiadomości dotyczących Polski i UE,
- tworzenie prac plastycznych zwiazanych z tematem - rozwijanie umiejętności manualnych,
- doskonalenie współdziałania i integracji grupy podczas wspólnych występów oraz w trakcie organizowanych zabaw
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
Wielkanoc tuż, tuż...
Dziecko:
- poznaje tradycje świąt wielkanocnych PO
- wie jakie potrawy spożywa się podczas świątecznego śniadania PO
- potrafi złożyć życzenia świąteczne PO, SO
- wymienia świąteczne ciasta PO
- utrwala zasady świątecznego nakrywania stołu PO
- utrwala zasady kulturalnego zachowania się przy stole PO
wie na czym polega tradycja śmigus – dyngus PO
- wie jak bezpiecznie obchodzić to święto PO
- wie z czego składa się wielkanocna palma PO
- bierze udział w zabawie orientacyjno – porządkowej PO
- układa w całość obrazek pocięty na części (ilość elementów dostosowana do możliwości dziecka) PO
- układa i opowiada historyjkę obrazkową PO
- dostrzega różnice między obrazkami PO
- przelicza elementy w sobie znanym zakresie PO
- utrwala nazwy liczebników porządkowych PO
- układa elementy w ciągu rosnącym i malejącym – ilość elementów dostosowana do umiejętności dziecka PO
- wykonuje polecenia nauczyciela SO
- współpracuje z rówieśnikami SO
- zachowuje się bezpiecznie podczas zabaw i ćwiczeń SO, FO
- wie co to jest nasiono PO
- rozpoznaje wybrane nasiona PO
- obserwuje etapy zakładania hodowli rzeżuchy PO
- wie jak należy dbać o hodowlę PO
- wie co to są pisanki i kraszanki i jak powstają PO
- opisuje wygląd pisanek PO
- wskazuje powtarzalność wzorów (zadania dostosowane do możliwości dzieci) PO
- zapamiętuje słowa i melodię piosenki PO
- uważnie słucha opowiadania PO
- odpowiada na pytania dotyczące treści PO
- reaguje na zmianę tempa podkładu muzycznego PO
- układa szereg według wzoru - zadania dostosowane do możliwości dzieci PO
- kontynuuje układanie wzoru PO
- wykonuje świąteczne ozdoby PO
- odczuwa satysfakcję i radość z wykonanej pracy EO
- utrzymuje porządek w miejscu pracy SO, FO
- doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami FO
- dba o estetykę pracy EO
- rozwija ogólną sprawność ruchową FO
- zachowuje się bezpiecznie podczas zabawy SO
- reaguje na sygnał umowny w zabawie ruchowej PO
- rozwija umiejętność celowania i rzutu FO
- dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas ćwiczeń SO
- stosuje się do poleceń nauczyciela SO
- bierze udział w zabawach badawczych i wyciąga wnioski z obserwacji PO
- bezpiecznie i kulturalnie zachowuje się podczas wycieczki SO, FO
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
Wiosenne kwiaty.
31.03 – 4.04
Dziecko:
- rozbudza zainteresowania przyrodnicze,
- poznaje budowę i warunki rozwoju kwiatów,
- zakłada hodowlę kwiatów,
- obserwuję rozwoju rośliny,
- poszerza wiadomości na temat hodowli roślin,
- wyrabia opiekuńczą postawę wobec roślin,
- kształtuje umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych i wyciągania wniosków.
- dzieli nazwy kwiatów na sylaby,
- wie, czego roślina potrzebuje do wzrostu
- odtwarza ruchem i gestem rolę rosnącego kwiatka.
Wielkanoc.
7.04 – 18.04
Dziecko:
- rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe,
- obserwuje zmiany w otaczającym środowisku podczas spaceru po parku,
- bierze udział w warsztatach wielkanocnych podczas wycieczki do Uzarzewa,
- poznaje tradycyjne ciastka wielkanocne „mazurki” i je wykonuje,
- czerpie radość ze wspólnie spędzonego czasu z rodzicami podczas warsztatów w przedszkolu,
- zachowuje omówione zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki,
- zna obrzędy i zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi, opowiada o nich,
- wykonuje pracę plastyczną związaną z tematem,
- doskonali umiejętności matematyczne,
- dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach, klasyfikuje je.
- potrafi ułożyć sylwety jajek w kolejności rosnącej, malejącej,
- prawidłowo określa stosunki przestrzenne,
- prawidłowo reaguje na polecenia,
- układa puzzle związane z tematem.
Toruń
21.04 – 30.04
Dziecko:
- poznaje położenie miasta na mapie,
- wie, z czego słynie Toruń,
- wie, jak wygląda herb miasta i jaki ma symbol,
- słucha i bierze udział w dyskusji na temat legend toruńskich,
- rozpoznaje charakterystyczne budynki w Toruniu oraz miejsca,
- wskazuje różnice między Toruniem a Poznaniem,
- układa puzzle związane z tematem,
- wykonuje pracę plastyczną,
- układa chronologicznie wydarzenia po wysłuchaniu tekstu,
- łączy w pary te same symbole.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
- Na wiejskim podwórku
Dzieci:
- słuchają uważnie bajki terapeutycznej „Na wiejskim podwórku”, nazywają emocje opisane w bajce oraz opisują sposoby radzenia sobie z nimi,
- wiedzą, że zwierzęta, też przeżywają różne emocje,
- potrafią nazwać zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci,
- podają zdrobnienia nazw zwierząt, tworzą rymy i układają zdania poprawne pod względem gramatycznym,
- wiedzą, co nam dają zwierzęta wiejskie,
- segregują zwierzęta według podanej cechy, przeliczają elementy w powstałych zbiorach i porównują ich liczebność,
- doskonalą spostrzegawczość oraz pamięć wzrokową podczas zabaw,
- poznają słowa i melodię piosenki pt.: „Na podwórku koło bramy”, próbują ją śpiewać,
- bawią się w zabawę ruchowo - muzyczną „Konik”,
- konstruują zagrodę dla zwierząt z wybranego rodzaju klocków,
- doskonalą sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych,
- Wielkanoc (2 tygodnie)
Dzieci:
- uważnie słuchają czytanych tekstów dotyczących Świąt Wielkanocnych i odpowiadają na pytania dotyczące ich treści,
- poznają zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi,
- dokonują analizy sylabowej wyrazów,
- opowiadają treść obrazka starając się mówić pełnymi zdaniami,
- śpiewają piosenki związane z Wielkanocą
- rozpoznają przedmioty po dotyku,
- przelicza przedmioty w zakresie dostosowanym do ich możliwości,
- doskonalą orientację w przestrzeni,
- wykonują pracę plastyczną związane z tematem,
- doskonalą sprawność ruchową podczas ćwiczeń fizycznych i zabaw ruchowych.
- Toruń - zajęcia realizowane według projektu „Wielkopolska - Kujawy”
Podkategorie
Strona 15 z 17