ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

 

Ekologia

31.03 – 04.04

Dziecko:

  • Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • Dba o sprawność całego ciała
  • Uważnie słucha czytanki podczas lekcji w bibliotece
  • Zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw i spacerów
  • Rozumie znaczenie słowa „ekologia”
  • Wie, jak może dbać o środowisko
  • Rozumie znaczenie segregacji odpadów
  • Zna zasady segregowania śmieci
  • Słucha utworów o tematyce ekologicznej
  • tworzy zbiory na podstawie jednej cechy i przelicza elementy zbiorów
  • stosuje określenia najmniej/najwięcej
  • układa elementy od najmniejszego do największego i odwrotnie
  • dostrzega brakujące lub zamienione elementy
  • wykona pracę plastyczną uświadamiającą znaczenie dbania o naszą planetę

 

Dbam o zdrowie

07.04 – 11.04

Dziecko:

  • potrafi określić czym jest zdrowie, a czym choroba
  • nazywa i wskazuje części ciała w języku polskim i angielskim
  • zna zasady zdrowego odżywiania
  • aktywnie uczestniczy w wycieczce do Muzeum Łowiectwa w Uzarzewie
  • zna i zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki
  • wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw
  • wie, jak dbać o zdrowie
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch
  • zna naturalne źródła witamin
  • zna nazwy przedmiotów wykorzystywanych przez lekarzy oraz wie, do czego służą: stetoskop, termometr, szpatułka laryngologiczna, ciśnieniomierz
  • dba o higienę – zna etapy mycia rąk
  • wie, jak należy dbać o higienę jamy ustnej
  • potrafi segregować obrazki ze względu na ich znaczenie dla zdrowia
  • wykona pracę plastyczną dbając o jej estetykę

 

Wielkanocne zwyczaje

14.04 – 18.04

Dziecko:

  • poznaje staropolskie zwyczaje wielkanocne
  • rozumie znaczenie słów Śmigus – Dyngus
  • nazywa symbole związane ze Świętami Wielkanocnymi
  • nazywa i rozróżnia: pisanki, kraszanki, oklejanki, drapanki
  • tworzy zbiory na podstawie wybranych cech, przelicza elementy zbiorów, określa ich wielkość lub równoliczność
  • potrafi kontynuować rozpoczęty rytm (spostrzeganie wzrokowe) ułożony za pomocą sylwet
  • wykona pracę plastyczną o tematyce świątecznej
  • słucha i powtarza słowa piosenki „Święta Wielkanocne”
  • wie, jak należy się ubrać i zachowywać podczas uroczystego wspólnego posiłku świątecznego
  • aktywnie bierze udział w grze, której celem jest odszukanie zajączkowej niespodzianki

 

Poznajemy Toruń

21.04 – 25.04

 

Zajęcia realizowane w ramach projektu „Wielkopolska – Kujawy i Pomorze”

 

Barwy narodowe

28.04 – 30.04

Dziecko:

  • Wie, jakiej jest narodowości
  • Zna, wymienia i opisuje symbole narodowe: flagę, godło, hymn
  • Wykona pracę plastyczną – Godło Polski
  • Wie, jak zachowywać się podczas śpiewania hymnu
  • Poznaje mapę Polski oraz umiejscowienie na niej: Warszawy, Poznania, Wisły, Bałtyku i Tatr
  • Buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie opisując, za co można kochać Polskę

 

 

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA NR 163 "BAŚNIOWY ZAMEK"  W POZNANIU


„Wszystko, co najważniejsze
w życiu człowieka zdarza się
w jego sześciu pierwszych latach”
G. Vico


W celu efektywnego i skutecznego wykonywania powierzonych przedszkolu zadań ustanawia się misję Przedszkola.

MISJA:

Przedszkole ma za zadanie ukształtowanie myślącego człowieka, wspieranie indywidualnego rozwoju każdego dziecka, przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. U podstaw rozwoju przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, określone w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym.

 

WIZJA:

Dbałość o wszechstronny rozwój człowieka, ułatwienie dzieciom rozpoczęcia nauki w szkole bez obciążeń emocjonalnych, z ukierunkowaniem na osiąganie sukcesów.

 

NASZE MOCNE STRONY:

Dobrze przygotowana kadra pedagogiczna ciągle poszerzająca swoją wiedzę , bogata oferta edukacyjna, otwartość kadry wobec problemów dzieci, pozytywna atmosfera panująca w przedszkolu, ciągłe modernizowanie placówki. Możliwość skorzystania z porad specjalistów: psychologa, logopedy i rehabilitanta.

 

ZADANIA PLACÓWKI:

Organizowanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających nawiązywaniu przez dzieci kontaktów społecznych i przyrodniczych, wchodzeniu w różne osobowe interakcje, realizowaniu dążenia dziecka do wyrażania siebie poprzez twórczość plastyczną, muzyczną i ruchową.

 

PRIORYTETY

  1. Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, dbałości o zdrowie, sprawność ruchową, kształtowania poprawnej postawy ciała, harmonijny rozwój fizyczny,
  2. Uwzględnianie potrzeb dzieci z deficytami rozwojowymi oraz dzieci uzdolnionych.
  3. Planowanie pracy dydaktycznej w oparciu o wartości
  4. Udoskonalanie systemu wspomagania rozwoju dziecka i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej
  5. Kształtowanie tożsamości regionalnej i narodowej
  6. Kontynuowanie i doskonalenie systemu współpracy z rodzicami i środowiskiem
  7. Kontynuowanie wypracowanych tradycji
  8. Wyrabianie postawy szacunku do przyrody i potrzeby chronienia jej.

 

PRACOWNICY PRZEDSZKOLA:

W przedszkolu zatrudnieni są:

a)      Dyrektor;

b)      Nauczyciele;

c)      Psycholog

d)     Logopeda

e)      Rehabilitant

f)       Pracownicy administracji:

- obsługa księgowa - koordynator z Centrum Usług Wspólnych Jednostek Oświaty

- sekretarz

d) Intendent;

f) Pracownicy obsługowi:

- kucharka,

- pomoce kuchenne,

- pomoce nauczycieli,

- konserwator.

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Współdziałanie z rodzicami odbywa się przez:

-  zebrania organizowane zgodnie z bieżącymi potrzebami (co najmniej 2 razy

w roku),

-  zebrania na tematy wychowawcze lub poświęcone określonemu zagadnieniu

z udziałem zaproszonych specjalistów,

-  spotkania oddziałowe wg planu nauczycielek poszczególnych grup,

-  dni otwarte i zajęcia otwarte dla rodziców,

-  zajęcia pokazowe,

-  spotkania indywidualne z wszystkimi nauczycielami i dyrektorem

w określonych terminach,

-  wspólne imprezy dla dzieci i ich rodzin,

-  redagowanie tablic informacyjnych dla rodziców, na których przedstawiane są

zadania realizowane z dziećmi w poszczególnych grupach, jak i sprawy

dotyczące wydarzeń i bieżącej pracy grupy,

-  opracowanie pisemnej informacji dla rodziców na temat osiągnięć

rozwojowych dzieci (analiza gotowości do nauki w szkole dziecka 5 i 6-letniego),

-  wystawy prac dziecięcych,

-  udostępnianie teczek, kart pracy i prac plastycznych oraz dokumentacji

diagnozy indywidualnego rozwoju ich dziecka,

-  zapewnienie możliwości indywidualnego kontaktu z nauczycielem.

 

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM:

  • „Miasteczko Oświatowe”;
  • Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna nr 4;
  • UAM – Instytut Psychologii, Zakład Pedagogiki;
  • Rada i Administracja Osiedla Bolesława Chrobrego;
  • Straż Pożarna;
  • Straż Miejska;
  • Policja;
  • Piątkowskie Centrum Kultury „Dąbrówka”;
  • Nadleśnictwo Babki;
  • Stowarzyszenie Miłośników Kultury Średniowiecza Swarożyc
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

 

WYDARZENIA CYKLICZNE:

  • Pasowanie na przedszkolaka (z udziałem rodziców);
  • Andrzejki;
  • Mikołajki;
  • Jasełka (z udziałem rodziców);
  • Wigilia Przedszkolna;
  • Dzień Babci i Dziadka (z udziałem dziadków);
  • Bal Karnawałowy;
  • Dzień Mamy i Taty (z udziałem rodziców);
  • Festyn Rodzinny (z udziałem rodziców i społeczności lokalnej);
  • Dzień Dziecka;
  • Koncerty edukacyjne – raz w miesiącu;
  • Gorączka złota;
  • Cała Polska Czyta Dzieciom;
  • Sprzątanie Świata.
  • Imprezy cykliczne organizowane w ramach Miasteczka Oświatowego:
    • Międzynarodowy Dzień Przedszkolaka
    • Prezentacje Artystyczne
    • Przegląd Piosenki
    • Crazy Slide czyli Zjazd na Byle Czym
    • Świąteczne spotkania z seniorami
    • Powitanie wiosny
    • Spartakiada i Turniej Piłki Nożnej

Przedszkole Nr 163 Baśniowy Zamek

os. Bolesława Chrobrego 106,

60-681 Poznań


tel./fax (061) 822-35-61

tel. 572 361 840

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Adres do E-doręczeń: AE:PL-13553-52841-DBBSR-23


Adres ESP (skrytki ePUAP): /P163/ESP

 

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 (ppp4.pl)

os. Bolesława Chrobrego 105
60-681 Poznań
tel. 61 823 44 31
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek w godz. 07.30 – 18.00
piątek w godz. 07.30 – 15.30

 

Dbając o wszechstronny rozwój dzieci oferujemy szeroką gamę zajęć terapeutycznych, korygujących i rozwijających umiejętności.

W ramach zajęć bezpłatnych wynikających z realizacji podstawy programowej przedszkola, oferujemy:

 

- gimnastykę korekcyjną

- logopedię

- rytmikę

- zajęcia terapeutyczne z pedagogiem, pedagogiem specjalnym i psychologiem

oraz język angielski.

Harmonogram zajęć znajduje się w zakładce "Pracownicy".

 

Zajęcia dodatkowe (płatne):

 

- Aikido

- piłka nożna

- taniec

- język angielski

 

 

  

  

AIKIDO

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tel. 602 573 328

prowadzący zajęcia: Norbert Rzepecki

 

 

PIŁKA NOŻNA "LECH POZNAŃ FOOTBALL ACADEMY"

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tel: 732 922 922

 

 

TANIEC "STUDIO TAŃCA VERO"

ANITA JERZYŃSKA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tel: 605 223 890

 

JĘZYK ANGIELSKI "EDU - MAG"

NAUKA JĘZYKÓW OBCYCH MAGDALENA SKIBIŃSKA

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tel: 501 303 691

 
 

 

  

Dzieci uczestniczą w zajęciach płatnych po godzinach pobytu

w przedszkolu.

 

 

 

Podkategorie