ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
Ekologia
31.03 – 04.04
Dziecko:
- Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- Dba o sprawność całego ciała
- Uważnie słucha czytanki podczas lekcji w bibliotece
- Zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw i spacerów
- Rozumie znaczenie słowa „ekologia”
- Wie, jak może dbać o środowisko
- Rozumie znaczenie segregacji odpadów
- Zna zasady segregowania śmieci
- Słucha utworów o tematyce ekologicznej
- tworzy zbiory na podstawie jednej cechy i przelicza elementy zbiorów
- stosuje określenia najmniej/najwięcej
- układa elementy od najmniejszego do największego i odwrotnie
- dostrzega brakujące lub zamienione elementy
- wykona pracę plastyczną uświadamiającą znaczenie dbania o naszą planetę
Dbam o zdrowie
07.04 – 11.04
Dziecko:
- potrafi określić czym jest zdrowie, a czym choroba
- nazywa i wskazuje części ciała w języku polskim i angielskim
- zna zasady zdrowego odżywiania
- aktywnie uczestniczy w wycieczce do Muzeum Łowiectwa w Uzarzewie
- zna i zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki
- wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw
- wie, jak dbać o zdrowie
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch
- zna naturalne źródła witamin
- zna nazwy przedmiotów wykorzystywanych przez lekarzy oraz wie, do czego służą: stetoskop, termometr, szpatułka laryngologiczna, ciśnieniomierz
- dba o higienę – zna etapy mycia rąk
- wie, jak należy dbać o higienę jamy ustnej
- potrafi segregować obrazki ze względu na ich znaczenie dla zdrowia
- wykona pracę plastyczną dbając o jej estetykę
Wielkanocne zwyczaje
14.04 – 18.04
Dziecko:
- poznaje staropolskie zwyczaje wielkanocne
- rozumie znaczenie słów Śmigus – Dyngus
- nazywa symbole związane ze Świętami Wielkanocnymi
- nazywa i rozróżnia: pisanki, kraszanki, oklejanki, drapanki
- tworzy zbiory na podstawie wybranych cech, przelicza elementy zbiorów, określa ich wielkość lub równoliczność
- potrafi kontynuować rozpoczęty rytm (spostrzeganie wzrokowe) ułożony za pomocą sylwet
- wykona pracę plastyczną o tematyce świątecznej
- słucha i powtarza słowa piosenki „Święta Wielkanocne”
- wie, jak należy się ubrać i zachowywać podczas uroczystego wspólnego posiłku świątecznego
- aktywnie bierze udział w grze, której celem jest odszukanie zajączkowej niespodzianki
Poznajemy Toruń
21.04 – 25.04
Zajęcia realizowane w ramach projektu „Wielkopolska – Kujawy i Pomorze”
Barwy narodowe
28.04 – 30.04
Dziecko:
- Wie, jakiej jest narodowości
- Zna, wymienia i opisuje symbole narodowe: flagę, godło, hymn
- Wykona pracę plastyczną – Godło Polski
- Wie, jak zachowywać się podczas śpiewania hymnu
- Poznaje mapę Polski oraz umiejscowienie na niej: Warszawy, Poznania, Wisły, Bałtyku i Tatr
- Buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie opisując, za co można kochać Polskę
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA NR 163 "BAŚNIOWY ZAMEK" W POZNANIU
„Wszystko, co najważniejsze
w życiu człowieka zdarza się
w jego sześciu pierwszych latach”
G. Vico
W celu efektywnego i skutecznego wykonywania powierzonych przedszkolu zadań ustanawia się misję Przedszkola.
MISJA:
Przedszkole ma za zadanie ukształtowanie myślącego człowieka, wspieranie indywidualnego rozwoju każdego dziecka, przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. U podstaw rozwoju przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, określone w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym.
WIZJA:
Dbałość o wszechstronny rozwój człowieka, ułatwienie dzieciom rozpoczęcia nauki w szkole bez obciążeń emocjonalnych, z ukierunkowaniem na osiąganie sukcesów.
NASZE MOCNE STRONY:
Dobrze przygotowana kadra pedagogiczna ciągle poszerzająca swoją wiedzę , bogata oferta edukacyjna, otwartość kadry wobec problemów dzieci, pozytywna atmosfera panująca w przedszkolu, ciągłe modernizowanie placówki. Możliwość skorzystania z porad specjalistów: psychologa, logopedy i rehabilitanta.
ZADANIA PLACÓWKI:
Organizowanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających nawiązywaniu przez dzieci kontaktów społecznych i przyrodniczych, wchodzeniu w różne osobowe interakcje, realizowaniu dążenia dziecka do wyrażania siebie poprzez twórczość plastyczną, muzyczną i ruchową.
PRIORYTETY
- Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, dbałości o zdrowie, sprawność ruchową, kształtowania poprawnej postawy ciała, harmonijny rozwój fizyczny,
- Uwzględnianie potrzeb dzieci z deficytami rozwojowymi oraz dzieci uzdolnionych.
- Planowanie pracy dydaktycznej w oparciu o wartości
- Udoskonalanie systemu wspomagania rozwoju dziecka i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- Kształtowanie tożsamości regionalnej i narodowej
- Kontynuowanie i doskonalenie systemu współpracy z rodzicami i środowiskiem
- Kontynuowanie wypracowanych tradycji
- Wyrabianie postawy szacunku do przyrody i potrzeby chronienia jej.
PRACOWNICY PRZEDSZKOLA:
W przedszkolu zatrudnieni są:
a) Dyrektor;
b) Nauczyciele;
c) Psycholog
d) Logopeda
e) Rehabilitant
f) Pracownicy administracji:
- obsługa księgowa - koordynator z Centrum Usług Wspólnych Jednostek Oświaty
- sekretarz
d) Intendent;
f) Pracownicy obsługowi:
- kucharka,
- pomoce kuchenne,
- pomoce nauczycieli,
- konserwator.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
Współdziałanie z rodzicami odbywa się przez:
- zebrania organizowane zgodnie z bieżącymi potrzebami (co najmniej 2 razy
w roku),
- zebrania na tematy wychowawcze lub poświęcone określonemu zagadnieniu
z udziałem zaproszonych specjalistów,
- spotkania oddziałowe wg planu nauczycielek poszczególnych grup,
- dni otwarte i zajęcia otwarte dla rodziców,
- zajęcia pokazowe,
- spotkania indywidualne z wszystkimi nauczycielami i dyrektorem
w określonych terminach,
- wspólne imprezy dla dzieci i ich rodzin,
- redagowanie tablic informacyjnych dla rodziców, na których przedstawiane są
zadania realizowane z dziećmi w poszczególnych grupach, jak i sprawy
dotyczące wydarzeń i bieżącej pracy grupy,
- opracowanie pisemnej informacji dla rodziców na temat osiągnięć
rozwojowych dzieci (analiza gotowości do nauki w szkole dziecka 5 i 6-letniego),
- wystawy prac dziecięcych,
- udostępnianie teczek, kart pracy i prac plastycznych oraz dokumentacji
diagnozy indywidualnego rozwoju ich dziecka,
- zapewnienie możliwości indywidualnego kontaktu z nauczycielem.
WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM:
- „Miasteczko Oświatowe”;
- Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna nr 4;
- UAM – Instytut Psychologii, Zakład Pedagogiki;
- Rada i Administracja Osiedla Bolesława Chrobrego;
- Straż Pożarna;
- Straż Miejska;
- Policja;
- Piątkowskie Centrum Kultury „Dąbrówka”;
- Nadleśnictwo Babki;
- Stowarzyszenie Miłośników Kultury Średniowiecza Swarożyc
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
WYDARZENIA CYKLICZNE:
- Pasowanie na przedszkolaka (z udziałem rodziców);
- Andrzejki;
- Mikołajki;
- Jasełka (z udziałem rodziców);
- Wigilia Przedszkolna;
- Dzień Babci i Dziadka (z udziałem dziadków);
- Bal Karnawałowy;
- Dzień Mamy i Taty (z udziałem rodziców);
- Festyn Rodzinny (z udziałem rodziców i społeczności lokalnej);
- Dzień Dziecka;
- Koncerty edukacyjne – raz w miesiącu;
- Gorączka złota;
- Cała Polska Czyta Dzieciom;
- Sprzątanie Świata.
- Imprezy cykliczne organizowane w ramach Miasteczka Oświatowego:
- Międzynarodowy Dzień Przedszkolaka
- Prezentacje Artystyczne
- Przegląd Piosenki
- Crazy Slide czyli Zjazd na Byle Czym
- Świąteczne spotkania z seniorami
- Powitanie wiosny
- Spartakiada i Turniej Piłki Nożnej
Przedszkole Nr 163 Baśniowy Zamek
os. Bolesława Chrobrego 106,
60-681 Poznań
tel./fax (061) 822-35-61
tel. 572 361 840
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres do E-doręczeń: AE:PL-13553-52841-DBBSR-23
Adres ESP (skrytki ePUAP): /P163/ESP
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 (ppp4.pl)
os. Bolesława Chrobrego 105
60-681 Poznań
tel. 61 823 44 31
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek w godz. 07.30 – 18.00
piątek w godz. 07.30 – 15.30
Dbając o wszechstronny rozwój dzieci oferujemy szeroką gamę zajęć terapeutycznych, korygujących i rozwijających umiejętności.
W ramach zajęć bezpłatnych wynikających z realizacji podstawy programowej przedszkola, oferujemy:
- gimnastykę korekcyjną
- logopedię
- rytmikę
- zajęcia terapeutyczne z pedagogiem, pedagogiem specjalnym i psychologiem
oraz język angielski.
Harmonogram zajęć znajduje się w zakładce "Pracownicy".
Zajęcia dodatkowe (płatne):
- Aikido
- piłka nożna
- taniec
- język angielski
AIKIDO
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel. 602 573 328
prowadzący zajęcia: Norbert Rzepecki
PIŁKA NOŻNA "LECH POZNAŃ FOOTBALL ACADEMY"
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel: 732 922 922
TANIEC "STUDIO TAŃCA VERO"
ANITA JERZYŃSKA
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel: 605 223 890
JĘZYK ANGIELSKI "EDU - MAG"
NAUKA JĘZYKÓW OBCYCH MAGDALENA SKIBIŃSKA
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel: 501 303 691
Dzieci uczestniczą w zajęciach płatnych po godzinach pobytu
w przedszkolu.
Podkategorie
Strona 16 z 17