ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC:

 

 

 

  1. DUŻO WIEM I POTRAFIĘ (02-06.06)
  • zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci,
  • doskonalenie umiejętności współpracy,
  • udział w przygotowaniach do festynu rodzinnego
  • odczuwanie przynależności do grupy, integracja grupy
  • wdrażanie do zgodnej współpracy
  • rozwijanie umiejętności językowych; kształcenie percepcji słuchowej;
  • kształcenie zainteresowania czytaniem;
  • rozwijanie spostrzegawczości; wzbudzenie ciekawości świata,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych, przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • identyfikowanie poznanych liter,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania;
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • rozwijanie kreatywności;
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • Udział w Spartakiadzie i Turnieju Piłki Nożnej - rozwijanie zainteresowania sportem i aktywnością fizyczą, rozbudzanie postaw prozdrowotnych
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych w zabawie
  • kształtowanie umiejętności odczytywania prostych zdań pod obrazkiem;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • rozwijanie myślenia matematycznego
  • rozwijanie umiejętności wielozmysłowego poznawania otaczającego świata
  • prezentowanie swoich umiejętności na tle grupy
  • rozwijanie pamięci wzrokowej;
  • rozwijanie umiejętności układania i rozwiązywania prostych zadań matematycznych

 

 

  1. DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE (9-20.06)
  • Udział w wycieczce przedszkolnej do Deli Parku - okazywanie radości ze wspólnej zabawy
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczych, integracja grupy
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
  • rozwijanie umiejętności językowych;
  • prezentowanie swoich umiejętności na tle grupy
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem literackim
  • Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
  • Wcielanie się w różne role, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
  • doskonalenie umiejętności odczytywania prostych zdań pod obrazkiem;
  • kształtowanie orientacji z wykorzystaniem figur płaskich;
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności językowych;
  • rozwijanie logicznego myślenia; doskonalenie sprawności grafomotorycznej;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo;
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych;
  • doskonalenie umiejętności prezentowania zdolności aktorskich przed publicznością;
  • Rozwój pewności siebie, przełamywanie strachu przed wystąpieniami przed publicznością
  • Wyrażanie emocji i przeżywanie ich na scenie
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez gest, mimikę itp.
  • Kształtowanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu w trakcie zabaw z piosenką;
  • Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
  • doskonalenie umiejętności organizacji i pracy w grupie
  • Kształtowanie umiejętności interpersolanych, relacji międzyludzkich
  • Rozwijanie umiejętności pamięciowych, zapamiętywanie scenariusza, dialogów, tekstów utworów muzycznych, kolejności występowania,

 

 

  1. TYDZIEŃ BEZ ZABAWEK (23-30.06)

 

  • Rozbudzanie kreatywności i wyobraźni
  • Udział w zabawach bez instrukcji, w oparciu o własne pomysły
  • Stwarzanie przestrzeni do tworzenia własnych światów i scenariuszy zabaw
  • Tworzenie zabawek z materiałów recyklingowych
  • Rozwijanie zdolności do samodzielnego myślenia
  • Kształtowanie umiejętności planowania
  • Zabawy sensoryczne rozbudzające zmysły dzieci
  • Doskonalenie komunikacji z rówieśnikami, rozwijanie współdziałania
  • Uwrażliwianie dzieci na temat recyklingu i dbałości o środowisko
  • Zwiększanie samoświadomości poprzez ocenę własnych działań i efektów
  • Rozwijanie umiejętności manualnych
  • kształcenie percepcji słuchowej;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów podstawowych i pochodnych;
  • ształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według trzech cech
  • budzenie ciekawości poznawczej dziecka w trakcie zabawy z mieszaniem farb
  • wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
  • poszerzanie doznań sensorycznych; rozwijanie sprawności grafomotorycznej i manualnej
  • ształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką

 

 

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ:

 

 

Poznajemy zawody

 

Dziecko:

- w skupieniu słucha wierszy i opowiadań, odpowiada na pytania dotyczące ich treści PO

- rozpoznaje osoby wykonujące określone zawody i wie jakich przyrządów i akcesoriów potrzebują by wykonywać swoją pracę PO, SO

- wypowiada się na temat pracy rodziców PO

- opowiada kim chce zostać w przyszłości PO

- wyjaśnia dlaczego wybiera taki zawód PO

- rozwiązuje zagadki obrazkowe i słowne PO

- wyjaśnia znacznie pracy jednych dla drugich PO

-wykonuje pracę plastyczną na miarę swoich możliwości EO

- stara się być samodzielny, doprowadzić pracę do końca EO

- podczas korzystania z nożyczek, przestrzega zasad bezpieczeństwa PO, SO

- podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał nauczyciela PO

- naśladuje ruchy nauczyciela podczas interpretacji ruchowej wiersza PO, FO

- uczy się słów i melodii piosenki PO

- czerpie radość z uczestnictwa w zabawie PO

- wie, że należy dbać o bezpieczeństwo podczas zabaw i zajęć zorganizowanych PO, FO

- układa historyjkę obrazkową PO

- dokonuje analizy sylabowej słów związanych z tematem PO

- wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie (w zależności od wieku i umiejętności dziecka)PO

- klasyfikuje elementy wg. danej cechy (w zależności od wieku i umiejętności dziecka), PO

- przelicza elementy, podaje wynik przeliczania (w zależności od wieku i umiejętności dziecka), PO

- wykonuje ćwiczenia usprawniające pracę dłoni i palców FO

- układa elementy wg wzoru, zauważa zmiany i niepasujące elementy wzoru PO

- kulturalnie zachowuje się podczas spotkań z zaproszonymi gośćmi SO

- spokojnie oczekuje na swoją kolej, słucha wypowiedzi innych SO, EO

 

Projekt badawczy "W szpitalu"

 

Dziecko:

- uczestniczy w tworzeniu siatki wiedzy oraz pytań związanych z tematem, PO

- uczestniczy w tworzeniu kącika tematycznego, PO

- przegląda albumy, książki związane z projektem, PO

- ogląda filmy edukacyjne, bajki nawiązujące do tematu PO

- słucha utworów literackich PO

- wie na czym polega praca ludzi wykonujących zawody medyczne PO

- poznaje nazwy przyrządów stosowanych w medycynie PO

- poszerza swoje słownictwo PO

- poszerza swoją wiedzę na temat funkcjonowania organizmu człowieka PO

- wie dlaczego ludzie chorują i jak zapobiegać chorobom PO

- podczas zabaw i zajęć korzysta z posiadanej wiedzy PO

- przestrzega ustalonych zasad dotyczących korzystania ze zgromadzonych materiałów SO

- obdarza uwagą dorosłych i rówieśników podczas ich wypowiedzi SO

- bawi się bezpiecznie SO

- rozwija sprawność dłoni wykonując prace plastyczne wg instrukcji nauczyciela i własnego pomysłu FO

- bawi się z rówieśnikami SO

- rozpoznaje wybrane emocje EO

- angażuje się we wspólne działania SO

- śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego PO

- wykonuje zadania doskonalące percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo – ruchową PO

- rozwija swoje umiejętności matematyczne  m.in. w zakresie przeliczania elementów, klasyfikowania, dodawania i odejmowania PO

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC:

 

 

Temat: Moje prawa i obowiązki – Dzień Dziecka (2.06. – 6.06.)

Dziecko:

- rozumie czym są prawa i obowiązki w codziennym życiu,

- zna swoje prawa i obowiązki, potrafi je nazwać,

- rozumie swoje znaczenie w społeczeństwie,

- buduje wypowiedzi złożone zachowując ciąg logiczny,

- potrafi układać historyjki obrazkowe,

- odpowiada na pytania stawiane przez nauczyciela,

- dba o swój wygląd i zachowanie w grupie,

- wykonuje prace plastyczne ze starannością,

-  bierze czynny udział w zabawach ruchowych.

Temat: Lato tuż, tuż – zmiany w przyrodzie (9.06 – 13.06.)

Dziecko:

- widzi zachodzące zmiany w przyrodzie,

- potrafi ubrać się w sposób adekwatny do warunków pogodowych,

- potrafi wymienić cechy szczególne wszystkich pór roku,

- nazywa i smakuje owoce sezonowe, zna zasady zdrowego żywienia,

- tworzy zbiory matematyczne, przelicza elementy,

- wykonuje prace plastyczne dbając o estetykę pracy,

- bierze udział w zabawach sensorycznych.

Temat: Bezpieczne wakacje (16.06. – 20.06.)

Dziecko:

- potrafi wymienić miejsca, w których można spędzać wakacje,

- utrwala zasady bezpiecznej zabawy nad wodą, na placu zabawa, w górach,

- opowiada używając zdań złożonych o swoich planach wakacyjnych,

- zadaje pytania zachowując poprawność konstrukcji zdania,

- wykonuj pracę plastyczną związaną z tematem zajęć,

- zapamiętuje słowa piosenek zaproponowanych przez nauczyciela,

- poznaje znaki ostrzegawcze zamieszane na szlakach górskich oraz na plażach,

- wie jak zachować się w trakcie burzy.

Temat: Podsumowanie roku szkolnego w grupie Chochliki

Dziecko:

- tworzy planszę ze wspomnieniami z roku szkolnego (wycieczki, wyjazdy, goście w przedszkolu, projekty),

- czuje się częścią społeczności przedszkolnej,

- wie jakie zmiany w grupie nastąpią po przerwie wakacyjnej,

- ćwiczy motorykę dużą podczas zabawach ruchowych,

- segreguje rzeczy w swojej szafce, dba o porządek w sali,

- opowiada o swoich ulubionych przeżyciach w przedszkolu,

- dba o relacje rówieśnicze, rozumie znaczenie przyjaźni,

- stawia sobie cele na następny rok szkolny.

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ:

 

 „Pszczoły” - projekt edukacyjny

 

Dzieci:

  • wzbogacają wiedzę na temat życia pszczół i ich roli w przyrodzie,
  • potrafią nazwać podstawowe części ciała pszczoły (głowa, odwłok, skrzydła)
  • poznają jakie znaczenie ma życie pszczół dla życia ludzi,
  • rozwijają empatię i troskę o owady oraz środowisko przyrodnicze,
  • poznają zasady bezpieczeństwa w kontakcie z pszczołą oraz innymi owadami,
  • poznają różne rodzaje miodu, wiedzą jak powstaje i jak smakuje oraz do czego może być wykorzystany,
  • poznają inne produkty wytwarzane przez pszczoły,
  • spotykają się z ekspertami - dowiadują się jak wygląda pasieka, jak należy zajmować się pszczołami i jak wygląda ul od wewnątrz,
  • uważnie słuchają literatury (opowiadań, wierszy) związanych z tematem i odpowiadającą pytania dotyczące wysłuchanej treści,
  • rozwiązują zagadki słowne, obrazkowe i słuchowe,
  • rozwijają słownik czynny i bierny oraz rozwijają mowę,
  • doskonalą orientację w przestrzeni oraz w schemacie ciała,
  • przeliczają w zakresie dostosowanym do wieku i możliwości,
  • segregują elementy tworząc zbiory i określają ich liczebność,
  • rozwijają wyobraźnię i kreatywność podczas prac plastycznych i zabaw konstrukcyjnych,
  • doskonalą sprawność motoryczną dłoni,
  • śpiewają piosenki o pszczołach, doskonalą poczucie rytmu podczas zabaw muzycznych,
  • rozwijają dużą motorykę podczas zabaw ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym.

Podkategorie